سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی تحت عنوان «هیچ کسی قادر به حمایتشان نیست؛ یک سال از سرکوب معارضان در بحرین» به بخشی از نقض حقوق بشر توسط دولت بحرین پرداخت.

عفو بین‌الملل: آمریکا و انگلیس نقض حقوق بشر در بحرین را نادیده می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین،  سازمان عفو بین‌الملل با صدور گزارشی جدید، به اقدام دولت در سرکوب‌ معارضان این کشور پرداخت.

در این بیانیه آمده است دولت بحرین، معارضان و اعتراض‌ها در سال اخیر را با خشونت سرکوب می‌کند؛ دولت بحرین از ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ حدود ۱۶۹ نفر از منتقدان حکومت یا نزدیکان آنها را بازداشت یا شکنجه یا تهدید و یا از سفر منع کرده‌اند.

 در گزارش عفو بین‌الملل با عنوان «هیچ کسی قادر به حمایتشان نیست؛ یک سال از سرکوب معارضان در بحرین» آمده است حداقل ۶ نفر در جریان سرکوب‌ها کشته شده‌اند که یکی از آنان کودک است.

این سازمان اعلام کرد، انگلیس و آمریکا از این نقض حقوق بشر چشم پوشیده‌‌اند و سکوت اختیار کرده‌اند؛ این در حالی است که ۲ کشور مذکور تاثیری بسیاری بر بحرین دارند، مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا و پایگاه دریایی انگلیس در این کشور قرار دارد.

عفو بین‌الملل افزود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که به صراحت از دولت بحرین انتقاد می‌کرد؛ تغییر داد. در مارس ۲۰۱۷ ترامپ به «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین گفت تنشی در رابطه با دولت شما وجود ندارد و بحرین این را به مثابه چراغ سبز آمریکا برای ادامه سرکوب‌ها تفسیر کرده است.

در بخش‌ دیگری از این گزارش آمده است بحرین حمله به منتقدان خود را شدت داده، تابعیت رهبری معنوی شیعیان شیخ «عیسی قاسم» را لغو و مدافعان حقوق بشری زندانی کرده است.

منبع:  روزنامه القدس العربی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.