بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در این خطه از کشور همیشه مخاطبان فراوانی داشته است، گفت: رونق اقتصاد هنر در استان خراسان شمالی ضروری است.

رونق اقتصاد هنر در خراسان شمالی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در آئین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی استان همزمان با برگزاری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی جشنواره فجر در بجنورد دارای ٣٥ اثر است که ١٣ هنرمند برجسته این استان آثار خود را ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهمی که موظف به انجام آن هستیم، فراهم آوردن زمینه بروز و ظهور هنرمندان در خلق آثار هنری است که با برپایی نمایشگاه ها محقق می شود.

وی هدف دیگر از برگزاری برپایی نمایشگاه های هنری را، حضور مردم، بازدید و خرید آثار هنرمندان توصیف کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید آثار هنرمندان در معرض فروش قرار گرفته تا زمینه های اقتصاد هنر فراهم شود، خاطرنشان کرد: با توجه به هنر دوست بودن مردم خراسان شمالی، به رونق اقتصاد هنر امیدواریم و باید عرضه محصولات هنری در رشته های مختلف توسعه و گسترش یابد.

فرخنده اضافه کرد: مصرف هنری باید با شنیدن موسیقی، نمایش تئاتر و فیلم، ارائه آثار تجسمی و غیره افزایش یابد.

وی افزایش سرانه مصرف هنری را مساوی با تلطیف میزان عواطف و روح مردم دانست و یادآور شد: این اعجاز هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنر تاثیر مثبت و نقش سازنده ای در ترویج اخلاق و گسترش فرهنگ جامعه دارد.

فرخنده با اشاره به اینکه هنر بر فرهنگ عمومی نیز تاثیر مستقیم دارد، تصریح کرد: با دیدن فیلم و نمایش، سواد فرهنگی ارتقاء می یابد و بسیاری از آسیب های اجتماعی و خشونت به وسیله هنر کاهش یابد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از برکات دهه فجر می توان به برگزاری نمایشگاه های متنوع فرهنگی و هنری در کشور اشاره کرد، ادامه داد: در این ایام ذوق و هیجانی خاص در همه هنرمندان به وجود می آید که تلاش می کنند جدیدترین آثار خود را در جامعه عرضه کرده و شور و نشاط فرهنگی را به وجود آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر حضور خانواده ها و به ویژه کودکان در این ایام در نمایشگاه های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی از ١٨ تا ٢٦ بهمن ماه سال جاری صبح ها ساعت ٩ تا ١٤ و عصرها ١٧ تا ١٩ در محل نگارخانه بجنورد برای علاقمندان دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.