بندرعباس- سالهاست که ورزشکاران شهرستان میناب در رده های ملی و بین المللی صاحب عناوین و افتخار می شوند، اما شرایط حمایت های مالی از آنها به خوبی پیش نرفته است و امکانات ورزشی در سطح این شهرستان متناسب با نیاز های آن ها نیست.

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب به خط پایان نرسید

قدس آنلاین-گروه استان ها: ورزشکاران مینابی برای حضور در اردوهای مسابقات نیازمند حمایت های مالی هستند تا بتوانند با کسب روحیه بیشتر شرایط خوبی را برای مدال آوری پیدا کنند، در صورتی که این ورزشکاران حامی مالی ندارند و با دست خالی برای استان وشهرستان وکشور افتخار آفرینی می کنند.

پرویز خادمی یکی از همین ورزشکاران و دوندگان هرمزگانی است که شغل وی نشان می دهد تا چد ورزشکاران این شهرستان از حمایت های دولتی محروم هستند.

این دونده افتخار آفرین که پیش از این از طرف فدراسیون ورزش کشور برای شرکت در مسابقات دومیدانی جاکارتای اندونزی دعوت شد هر چند که به دلایل معلوم و در آخرین لحظات نامش از فهرست قهرمانان خط خورد اما اشتغال وی به شغل بنزین فروشی در کنار خیابان خود گواه وضعیت نابسامان ورزشکاران در این دیار دارد.

خادمی که در سال ۹۵ نائب قهرمان کشور شد و در همین سال توانست رکورد دو یکصد متر را جابجا کند و بر سکوی قهرمانی بایستد اما واقعیت اینست که او از معدود استعداد هایی است که با عمق محرومیت ها توانسته افتخار آفرین شود و لذا چه بسا که سرمایه گذاری بر روی امکانات این شهر بتواند ستارگان بیشتری را نمایان سازد.

بلاتکلیفی ورزشگاه

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب از جمله اماکنی است که چشم  بسیاری از ورزشکاران برای افتتاح به آن دوخته شده و به قول خودشان دیگر خشک شده است.

پروژه ورزشی شهرستان میناب یکی از طرح‌های ملی در شهرستان میناب به شمار می رود که کلنگ آن در سال ۸۸ در زمینی به مساحت۱۰هکتار  به زمین زده شد و در اختیار شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور قرار گرفت.

پیمانکار این استادیوم ۱۰هزارنفری بعد از مطالعه و تحقیق جهت ساخت این پروژه ورزشی را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.

با وجود اینکه عملیات خاکبرداری انجام و بسیاری از تجهیزات اولیه در این کارگاه مستقر و تامین شد اما در ادامه پیمانکار از ادامه ساخت استادیوم به دلایل نامشخص این پروژه ملی را متوقف کرد.

بنا بر گفته رییس سابق اداره تربیت بدنی میناب اگر تا پیش از این با اختصاص ۴ میلیارد تومان می توانست تمامی رویاهای ورزشکاران را به حقیقت تبدیل کند اما اعتباری به آن اختصاص نیافت اما حالا حسن کریمی، مدیر کل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی، وزارت ورزش وجوانان ادعا  می کند برای ساخت این ورزشگاه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

البته وی وعده می دهد: مرحله نخست ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

تعطیلی استخر

شهرستان میناب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر فقط یک استخر شنا دارد که آن هم برای استفاده آقایان و بانوان در ساعات مختلف تفکیک شده است.

استخر میناب نیز داستانی طولانی و شبیه ورزشگاه ۱۰ هزار نفری دارد. این استخر نیز که از سال ۱۳۸۵ مقدمات احداث آن در دستور کار قرار گرفت ۸ سال ساخت آن به طول کشید اما حالا که پس از سال ها به محیطی برای پرورش استعداد ها تبدیل شده است اما همزمان با آغاز فصل گرما و افزون بر ۷ ماه است که در های آن بر روی ورزشکاران بسته است.

جواد نظامی که بتازگی سرپرستی اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب را بر عهده گرفته است می گوید: نقض فنی در موتورخانه استخر شهدای میناب  منجر به تعطیلی ۷ ماهه آن شده و قریب به سه ماه است که پیمانکار جهت تعمیر و راه‌اندازی آن نیز مشخص شده اما در این راطه کوتاهی کرده است.

وی می افزاید: عملیات تعمیر موتورخانه استخر تا کنون به دلیل عدم تخصیص اعتبار آغاز نشده بود اما ظرف ۱چند روز آینده  روز آینده استخر شهدای میناب آماده و پذیرای شهروندان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.