رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: علت تجمع بالای مردم برای تهیه کالا باقیمت مصوب دولتی این بوده که بدون توجه به نیاز مصرفی اقدام به تهیه کالاهای تنظیم بازار می‌کنند و دسترسی به

مردم بدون توجه به نیاز مصرفی کالاهای تنظیم بازار را تهیه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی حبیبی‌کیا با اشاره به مسئله توزیع اقلام طرح تنظیم بازار و وجود صف‌های طولانی برای تهیه کالا، گفت: در بحث قند و شکر سال گذشته در همین ایام، قیمت بازار باقیمت مصوب شده دولتی فرق زیادی نداشت و این عدم اختلاف قیمت سبب می‌شد تا تقاضایی برای جذب کالای تنظیم صورت نگیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با یادآوری این موضوع که تلاطم و فشار پر تقاضا به بازار به همراه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها موجب شد از آذر سال گذشته پیگیری‌ها برای جذب سهمیه قند و شکر باقیمت مصوب دولتی انجام تا اقلام مدیریت‌شده به‌تناسب و تداوم توزیع شود، افزود: طی ۶ ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۱۰ تن قند و شکر توسط ۱۷۰ مرکز توزیع به‌صورت هم‌زمان در این شهرستان توزیع‌شده است.

وی یادآور شد: توزیع ۷۱ تن گوشت مرغ، ۳۹ تن گوشت قرمز منجمد برزیلی، ۳۴۳ تن برنج، یک هزار و ۸۱۳ حلقه لاستیک اتوبوسی و کامیونی و ۹ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم سیب و ۵۱ هزار و ۸۶۵ کیلوگرم پرتقال ویژه ایام نوروز باقیمت مصوب شده دولتی در این شهرستان طی ۶ ماه گذشته صورت گرفته است.

حبیبی‌کیا با تأکید بر اینکه اولویت توزیع برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به همراه کارگران بوده و پس از آن توزیع به‌صورت مردمی انجام‌شده است، بیان کرد: در مجموع بیش از ۲۵۰ مرکز منتخب همه این اقلام را توزیع کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان تصریح کرد: برای توزیع کالا باقیمت مصوب شده دولتی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا تجمع مردمی کاهش پیدا کند و کالا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد چون مردم به نیاز مصرفی خود توجه ندارند و تنها دسترسی به این مراکز برای آن‌ها دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت‌ها نسبت به دو ماه پیش در بازار آزاد کاهش یافته به‌طوری‌که قیمت بسته ۵ کیلویی قند و شکر از ۵۰۰ هزار ریال به ۳۰۰ هزار ریال رسیده است، تأکید کرد: باید برنامه توزیع کالاهای تنظیم بازار تداوم داشته باشد تا اختلاف قیمت‌ها بالا نرود.

حبیبی کیا ادامه داد: برنامه جذب و توزیع اقلام باقیمت مصوب دولتی بر اساس فرمول تهیه‌شده توسط کارگروه تنظیم بازار استان صورت می‌گیرد که اختصاص سهمیه بر مبنای سرانه جمعیتی به‌تساوی بین شهرستان‌ها انجام می‌شود، بنابراین باید پیگیری‌ها برای جذب سهمیه‌های جدید و توزیع در میان مردم در حال انجام است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با تأکید بر این مطلب که در حوزه توزیع، با متخلفان بدون اغماض و به‌صورت جدی برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: هنگام توزیع صورت‌جلسه‌ای تنظیم و کالای موردنظر در اختیار مراکز قرار می‌گیرد، پس از پایان هم موجودی کالا، انبار و حجم توزیع نیز توسط بازرسان صورت‌جلسه می‌شود تا با تخلفات احتمالی برخورد صورت بگیرد.

وی یادآور شد: هم‌زمان با توزیع مردمی کالاهای موردنیاز، توزیع صنفی نیز برای واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می‌شود که این امر نیز به کاهش تلاطم موجود در بازار کمک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.