اصفهان - نخستین جشنواره سراسری شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان "شهر من" با رونمایی از فرهنگنامه بزرگ شهروندی اصفهان برگزارشد.

فرهنگنامه شهروندی اصفهلن رونمایی شد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نشست خبری ظهر دوشنبه با اشاره به۴۰۹اثر ارسال شده به دبیرخانه"شهرمن" گفت: این جشنواره با اهداف مفاهیم اجتماعی در قالب هنری، ادبی برگزار شد.وهمواره سعی داشته در شش اداره معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری پاسخگو نیازهای جوانان باشیم.

مرتضی رشیدی با اشاره به اینکه طرح جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی از سال گذشته در اداره توسعه شهروندی مطرح شد اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون جشنواره ای با این وسعت برگزار نشده است باهدف اهمیت حوزه کودک ونوجوان این جشنواره بر طیف کودکان و نوجوانان متمرکز شده که در سطح ملی وکارگروه ویژه وکارشناسی مسایل کودک تشکیل و روز پنج شنبه اختتامیه آن برگزار می شود.

وی به تفکیک آثار در جشنواره "شهر من"  در شش بخش اشاره ای داشت و اضافه کرد: آثار در بخش های اخلاق شهروندی و سلامت روان، حمل و نقل عمومی و هوای پاک، پسماند و بازیافت، پارکها و فضای سبز، آتش نشانی و حوادث ایمنی و مصرف بهینه انرژی تفکیک شده است.

وی با تاکید بر محوریت زیست محیطی به عنوان بن مایه جشنواره"شهرمن" تصریح کرد: دغدغه محیط زیست در مدیریت شهری در این جشنواره مشهود است تا با هدف قرار دادن گروه سنی کودک و نوجوان و با زبان ادبیات و هنر بتوان به شکل موثری این مهم را در جامعه جاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.