نخست‌وزیر ژاپن با درخواست از همه طرف‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه، بار دیگر از طرح توکیو برای استقرار نیرو در خاورمیانه سخن گفت.

تاکید دوباره ژاپن بر اعزام نیروهای خود به خاورمیانه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن بار دیگر از تصمیم خود برای استقرار نیرو در خاورمیانه به منظور تضمین امنیت کشتیرانی خبر داد.

به نوشته رویترز، در حالی که تنش‌ها در منطقه در پی ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا افزایش یافته، آبه شینزو، امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری از تمامی کشورهای درگیر خواست تا تلاش‌های دیپلماتیک را به منظور کاهش تنش و جلوگیری از تشدید تنش‌های بیشتر به انجام برسانند.

وی گفت: تنش‌ها در خاورمیانه در حال افزایش است و من عمیقا نگران هستم. جلوی تنش بیشتر باید گرفته شود و من از تمامی طرف‌های ذیربط می‌خواهم تا تمامی تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور کاهش تنش‌ها بکار بندند.

آبه همچنین با تکرار طرحی که ماه گذشته از آن رونمایی کرده بود، گفت: ما تصمیم داریم نیروهایی را به این منطقه به منظور تقویت جمع آوری اطلاعات و عبور ایمن کشتی‌های مرتبط با ژاپن اعزام کنیم.

دولت ژاپن ماه گذشته اعلام کرده بود یک کشتی جنگی و هواپیماهای گشتی را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

به نوشته رویترز، ژاپن، متحد آمریکا که رابطه نزدیکی نیز با ایران دارد، بجای پیوستن به ائتلاف آمریکایی برای آنچه حفاظت از کشتیرانی در منطقه خوانده شده بود، گزینه آغاز عملیات خود برای اعزام نیرو را انتخاب کرده است. یکی از مقامات وزارت دفاع ژاپن گفته است دولت قصد دارد عملیات هواپیماهای گشتی را در ماه ژانویه آغاز کند. این در حالی است که ناوشکن‌های این کشور احتمالا فعالیت خود را در ماه فوریه در منطقه آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.