رییس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: براساس مصوبه ستاد استانی و شهرستانی مقابله با کرونا تمامی فعالیتهای ورزشی در این شهرستان به جز فعالیت‌های ورزشی در فضای باز از دیروز (چهارشنبه) به مدت یک هفته تعطیل شده است.

فعالیت‌های ورزشی در مشهد یک هفته تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی سلاطین افزود: در مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیلی ورزشهای پر برخورد مانند کشتی، جودو، کاراته و امثال آن ذکر شده اما در مصوبه دیگری هر نوع فعالیت ورزشی در فضای باز، سالنی و سربسته ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه ما در ابتدا خواستار ممنوعیت تمامی فعالیتهای ورزشی طی هفته پیش رو بودیم ادامه داد: اداره ورزش و جوانان بسته شدن بوستان‌ها را نیز خواستار شد چرا که شاهد فعالیت و تجمع گروه‌های ورزش صبحگاهی در آنها هستیم اما با خواسته ما موافقت نشد.

رییس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: به شهرداری مشهد اعلام کردیم اگر نمی‌خواهند بوستانها را تعطیل کنند دستکم فعالیت‌های ورزشی جمعی را در آنها ممنوع کنند و فقط فعالیتهای ورزشی انفرادی انجام شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اکنون فعالیت رشته فوتبال در زمین‌های چمن انجام می‌شود که معتقدیم این نوع فعالیتها با استناد به بازدید میدانی امروز از ورزشگاه تختی موجب تجمع انسانی شده و مغایر با شیوه نامه‌های بهداشتی است اما برخی بر فعالیت فوتبال تاکید دارند.

سلاطین به تعطیلی ورزش‌های آبی، سالنی، پربرخورد و سالن‌های بدنسازی در مشهد تاکید کرد و ادامه داد: می توان با ارائه دستورالعملها و معیارهای خاص فعالیت ورزش بدنسازی در برخی سالنهای بزرگ و با سقف مرتفع را امکان پذیر نمود که هم به این نوع ورزشها لطمه نخورد و هم مشکل بهداشتی ایجاد نشود.

وی شمار باشگاههای ورزشی این شهرستان را حدود هزار و ۴۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: دستکم ۷۰۰ واحد از این اماکن ورزشی به فعالیتهایی نظیر بدنسازی، پرورش اندام و رشته‌های آمادگی جسمانی و نظایر آن اختصاص دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.