۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 740543

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از شهرنشینی ۷۴ درصدی جمعیت کشور تا سال ۹۵ خبر داد.

۷۴ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید مسلم سید الحسینی در همایش ملی بازآفرینی شهری در شهر ایرانی که ۲۹ بهمن ماه، در دانشگاه بجنورد برگزار شد،  با اشاره به اینکه رشد سریع جمعیت شهرنشین در کشور اتفاق افتاده است، بیان کرد: از سال ۱۳۴۵ جمعیت شهرنشین کشور بیش از ۳۱ درصد بوده است که تا سال ۹۵ این آمار به ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است و یک سوم جمعیت کشور در کلان شهرها زندگی می‌کنند.


وی با اشاره به توزیع نامتناسب تراکم جمعیتی طی برنامه سوم تا پنجم توسعه، اضافه کرد: ۵۴۳ شهر در ایران مطالعه شده است که ۱۸ درصد بافت شهری کشور را بافت ناکارآمد تشکیل می دهد و ۳۰ درصد جمعیت کشور در این بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند که شامل ۲۷۰۰ محله از انواع بافت های ناکارآمد را تشکیل می دهند.
عضو هیئت مدیره  شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه افزایش آسیب های اجتماعی در بافت های ناکارآمد بسیار زیاد است، اظهار کرد: برای بازآفرینی شهری از سرمایه های اجتماعی که مردم هستند کمتر استفاده شده و بی توجهی بسیاری به حفاظت از میراث معنوی و غیر معنوی موجب افول منزلت اجتماعی بافت‌های شهری شده است.
حسینی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در بازآفرینی شهری، ادامه داد: اقداماتی که در گذشته انجام شده است چارچوب یک پارچه ای نداشته و همین موضوع موجب شده تا بازآفرینی شهری موفقیت مناسبی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.