مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۵ تا ۶ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند گفت: برای افزایش ایمنی در جامعه باید پوشش واکسیناسیون بالای ۷۵ درصد برسد

تاکنون فقط حدود ۵ تا ۶ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شدند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، دکتر امیررضا صالح‌مقدم با بیان اینکه تاکنون ۵ تا ۶ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند گفت: برای افزایش ایمنی در جامعه باید پوشش واکسیناسیون بالای ۷۵ درصد برسد بنابراین همچنان تمامی گروه‌ها اعم از واکسینه شده و نشده باید دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مورد توجه قرار دهند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهر مشهد در حال حاضر در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به مشاهدات میدانی و افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا، به زودی شرایط قرمز کرونایی در این شهر ایجاد می‌شود.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی که سویه دلتای هندی نیز در خراسان رضوی مشاهده شده است، برای جلوگیری از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، بهترین راهکار همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

صالح‌مقدم در خصوص پوشش واکسیناسیون کادر درمان نیز اظهار کرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون برای کادر درمانی و بهداشتی در مراکز دولتی و خصوصی به شرایط نسبتاً قابل قبولی رسیده است و پرسنل مراکز درمانی آمادگی خدمات رسانی به بیماران را دارند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: علی‌رغم آمادگی تیم‌های بهداشتی و درمانی، ظرفیت‌ها محدود است و از تمام مردم می‌خواهیم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.