وزیــــر ارتــبــاطــات و فــنــاوری اطلاعات می‌گوید تا مشکل خـصـوصـی‌سـازی در زمینه خـــدمـــات مــخــابــراتــی حل نـــشـــود، تـوسـعـه ایـنـتـرنـت خانگی که از اهداف برنامه ششم است محقق نخواهد شد.

توسعه اینترنت خانگی پشت خط خصوصی‌سازی خدمات مخابراتی

مــحــمــدجــواد آذری جـهـرمـی در گـفـت‌وگـو بـا خبرنگار قــدس آنلاین دربــــاره مهم‌ترین اهــداف و برنامه‌های برزمین مـانـده در حــوزه وزارت ارتـبـاطـات در دولـــت دوازدهـــــم و دلایـــل آن،  گـفـت: طبیعتا هـر وزیـــری تکالیفی دارد که اسـنـاد بـالادسـتـی حــوزه مسئولیت او است و یک شـیـوهای دارد بـرای رسیدن بـه اهـداف ترسیم شــده‌ای که دولـت در زمـان انتخابات به مردم قول داده و در واقع اولویت‌هایی برای سیاستگذاری در حوزه خودش ترسیم کرده که آنها را پیگیری می‌کند.

آذری جهرمی گفت: ما مفصل در هر سه حوزه این‌ها را مکتوب کردیم برای دولت بعد که چه کارهایی بـوده، چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی هم بر زمین مانده است.

وی افزود: دلایل تأخیر و موانع اجرای طرح‌های بر زمین مانده و آسیب‌شناسی اینکه آفات مسئله از دیدگاه مـا چه بـوده را هم تدوین و مکتوب کردیم تا در اختیار وزیر بعدی و دولت سیزدهم قرار گیرد و بتوانند از آن و تجربه‌ای که ما بدست آوردیم، استفاده کنند. 

مهم‌ترین گلوگاه، انحصار مخابرات ایران است

وزیــر ارتـبـاطـات و فـنـاوری اطـاعـات در پاسخ بـه ایــن پـرسـش کـه مـهـم‌تـریـن بـرنـامـه‌ای که نتوانستید یـا نشد اجــرا کنید چـه بـود و چه مانعی بر سر راه آن وجود داشت، اظهار کرد: مه‌مترین مشکلی که ما در حـوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات متناسب با شاخصهای توسعه‌ای تعریف شـده نتوانستیم به پیش ببریم، بحث اینترنت پرسرعت خانگی بود که مهم‌ترین گلوگاه آن هم انحصار مخابرات ایران است.

وی با اشاره به اینکه سرانجام در سه ماه آخر دولت مصوبه رفع انحصار مخابرات از سوی دولت به مجلس ارسـال شد که می‌تواند یک گام به جلو برای رفع این انحصار باشد، افزود: امـیـدواریـم ایــن لایـحـه در مجلس تصویب شود.

آذری جهرمی با یادآوری اینکه هیچگاه داکت به مخابرات ایران واگذار نشده بوده بلکه تحت تصرف آنهـا بـوده اسـت، گفت: داکـت قابل واگذاری نیست و انشاءالله با تصویب مجلس این مانع برداشته شود و راه را برای وزیر بعدی به منظور توسعه اینترنت پرسرعت خانگی که ما نسبت به شاخص‌های جهانی عقب‌تر هستیم، باز کند.

وی اضافه کرد: این ناکامی فقط مربوط به دوره من نبوده بلکه اگر به مصاحبه‌های آقای دکتر تقی‌پور در سالهای ۸۹ تا ۹۲ هم رجوع کنید و پیگیر اقدامات ایشان بشوید، خواهید دید که آنها هم موفق نشدند. در دولت اول آقای روحانی هم آقای واعظی خیلی تلاش کردند و نشد و ما هم در دولت دوم خیلی فشار آوردیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اینکه ما شرایط را تعدیل کردیم و به سمت VDSL رفتیم که سرعت بالا برود در همین مسیر بود، اما این مشکل بـــزرگ خـصـوصـی‌سـازی اگــر بـرطـرف نشود، کشور در حوزه اینترنت خانگی توسعه پیدا نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.