وضعیت مشهد مقدس فوق سیاه و بحرانی است اما نوع تصمیم سازی‌ها به هیچ وجه بیانگر این مسئله نیست و تصمیمی برای تعطیلی مشهد مقدس وجود ندارد.

وضعیت کرونایی مشهد مقدس "فوق بحرانی" است/ تعلل در تصمیم‌سازی‌ها دردسرساز شد

به گزارش قدس آنلاین،  وضعیت کرونا در مشهدمقدس فوق سیاه و بحرانی است و همچنان در بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها تعلل وجود دارد و تصمیم قاطعی اتخاذ نمی‌شود.

روز گذشته بود که خبر رسید ستاد عملیاتی ویژه کرونا در استان به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شده است اما به نظر می‌رسد با واژه درمانی و اینکه ستادها ظرفیت جدیدی به مقابله با بیماری کرونا اضافه نکنند کاری از پیش نخواهد رفت.

در حال حاضر کرونا در مشهد و استان همچنان بر مدار بحران است، شیب ابتلا و فوتی‌ها صعودی است و وضعیت بیمارستان‌ها هم روز به روز بحرانی‌تر می‌شود، با وجود این وضعیت بحرانی، دستورات و اقداماتی که برای کنترل بحران کرونا در مشهد اتخاذ می‌شود نیز به صورت تمام و کمال اجرایی نمی‌شود.

مراجعه فقط ۳۴۰ بیمار سرپایی به اورژانس هاشمی نژاد

موسوی؛ رئیس بیمارستان هاشمی نژاد مشهد در این زمینه می‌گوید: تعداد بیماران به شدت رو به افزایش است به نحوی که روزانه ۳۰۰ تا ۳۴۰ بیمار سرپایی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و در حال حاضر  ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در اورژانس این مرکز بستری هستند.

وی با بیان اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیز ۲۷ بیمار بستری هستند بیان کرد: تا روز گذشته ۲۳۰ بیمار بستری دائم در بخش‌های بستری تحت مراقبت قرار گرفتند و برای افزایش تخت به ناچار از ساختمان مجاور که ساختمان قدیمی بیمارستان است بهره خواهیم گرفت.

موسوی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی این بیمارستان به شکلی است که تعداد زیادی از شهروندان را، در منطقه تحت پوشش قرار می دهد از همین رو ساخت و بهره برداری زودهنگام جاده سرخس نیز می تواند در کاهش بار بیماران این مرکز درمانی موثر باشد.

رئیس بیمارستان هاشمی نژاد با بیان اینکه این مرکز درمانی با تمام توان و نیروی انسانی در حال خدمات رسانی به بیماران است خاطر نشان کرد: طی بازدید ۴ ساعته استاندار و نمایندگان وزارت بهداشت تصمیم براین شد تا بیمارستان هاشمی نژاد به لحاظ تامین نیروی انسانی، حل مشکل سی تی اسکن و تجهیزات پزشکی یاری داده شود تا بتواند به بیماران بیشتری خدمت رسانی کند.

ازدحام در بیمارستان‌ها

عضو کمیته استانی مبارزه با کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اظهار کرد: به منظور ساماندهی میزان مراجعین و  پیشگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و نیازمند به خدمات درمانی، لازم است افرادی که دارای علائم اولیه کرونا هستند از مراجعه به بیمارستان‌ها پرهیز و سریعا با شماره ۱۹۱ تماس بگیرند و یا پس از مشورت با پزشکان و کارشناسان بهداشتی به مراکز سطح یک و دو مراجعه نمایند.

به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم

رزیتا خداشاهی از شیوع گسترده و بی سابقه پاندمی دلتا در سطح شهر مشهد ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: هنوز با این سیل وسیع بیماری در دامنه پیک پنجم  این پاندمی هستیم و به طور قطع تا رسیدن به اوج پیک و با وجود عدم رعایت‌ها شاهد سیر وسیع‌تر بیماری،   افزایش میزان مبتلایان بدحال و افزایش مرگ و میرها  نیز خواهیم بود.

فوق تخصص عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا (ع) تصریح کرد: نظام سلامت استان دارای ظرفیت های ویژه ای در راستای خدمات به بیماران است و با وجود ظرفیت‌های متنوع، این همه گیری بی سابقه باعث تکمیل تخت های بیمارستانی گردیده است و تمامی نگرانی ما برای ارائه خدمات بهتر به بیماران بستری و آندسته از بیماران بدحال انتوبه و متصل به دستگاههای مراقبت ویژه است تا شاهد مرگ و میر این عزیزان نباشیم.

خداشاهی افزود: در حال حاضر بیماران بدحال زیادی در سطح بیمارستان‌ها بستری هستند که جمعی از آنان تحت مراقبت‌های ویژه و عده زیادی از بیماران نیازمند ورود به بخش‌های ویژه هستند و همچنان مدافعان سلامت به‌صورت شبانه روزی در راستای بهبودی این بیماران می کوشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای قشر زیادی از جوانان به بیماری کرونا خبرداد  و یادآور شد: غالب بیماران و حتی جوانانی که مراجعه می کنند به دلیل تاخیر در مراجعه  بدحال هستند،  به طوری که در زمان مراجعه  حدوداً ۱۰ روز تا دو هفته از ابتلای آنان گذشته است.

تقاضای دارو بالاست

وی توصیه کرد: با شروع هر گونه علائم سرما خوردگی در این فصل که ما آن را کرونا تلقی می‌کنیم افراد هرچه سریع‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و پس از مشورت با پزشک، خودشان را قرنطینه و از ارتباط با اعضای خانواده و دیگران خودداری نمایند، چون با داشتن هر گونه علائم ساده افراد می‌توانند ناقلی قوی در سطح اجتماع باشند.

خداشاهی با اشاره به نیازهای دارویی بیماران در چند روز اخیر اظهار داشت: دارو برای بیماران به اندازه کافی وجود دارد ولی آنقدر تقاضای دارویی و مراجعه به داروخانه ها بالاست که  از ظرفیت های موجود دارویی کاسته می‌شود و مسئولین تلاش می‌کنند تا میزان نیازمندی‌های دارویی بیماران را به حد مطلوب ارتقاء دهند.

وی به همه مردم استان توصیه کرد: با وجود  شرایط نا مطلوب پاندمی کرونا که همه شاهد آن هستیم با کمبود تخت و برخی امکانات مواجه شده ایم و در حال حاضر روند روبه رشد واکسیناسیون نقطه قوتی در مسیر کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر بیماران است، ولی آنچه از همه مهمتر است رعایت دستور العمل های بهداشتی و صیانت همه مردم عزیز از سلامت خود و خانواده و همنوعان  است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.