رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به منظور تسریع در واکسیناسیون کووید - ۱۹ با بسیج همگانی در دو هفته اخیر به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته اخیر تزریق شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «محمد مهدی گویا » اظهار کرد: روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته است تا از وقوع موج جدید ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هرچه واکسیناسیون بیشتر شود جمعیت کشور ایمنی بیشتری خواهند داشت، گفت: با این حال مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم با همکاری مردم جمعیت ایمن کشور بیشتر شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال تاکید کرد: هم اکنون حدود ۶۰ میلیون نفر از هموطنان ما دوز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اما هنوز هم به مرز دلخواه نرسیده ایم در حالی که برخی از کشورهای منطقه به نسبت جمعیت خود واکسن زیادی را تزریق کرده اند.

گویا با بیان اینکه واکسیناسیون مردم در استان ها تقریباً به صورت متوازن در حال انجام است، گفت: همه تلاش ما این است که اختلاف زیادی در واکسیناسیون استان ها به وجود نیاید و خوشبختانه ظرف یکی دو هفته اخیر با تزریق واکسن متوازن در این زمینه بسیار خوب عمل کرده ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: باید به ایمنی جمعی توجه بیشتری بکنیم چون جهش ویروس می تواند خیلی مسائل را در حوزه سلامت مردم تحت تاثیر خود قرار دهد و این می‌تواند باعث نگرانی بیشتر مردم شود، بنابراین ایمنی جمعی سبب خواهد شد که ما بتوانیم به سرعت به ایمنی و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت بیان کرد: امیدوارم با یک ایمنی جمعی در دنیا همه کشورهای جهان بتوانند بر این بیماری غلبه کنند، هر چند که هم اکنون تعداد معدودی از کشورهای جهان واکسیناسیون را شروع نکرده اند و یا جمعیت که واکسن به آنها تزریق شده کمتر از ۱۰ درصد است.

گویا با اشاره به سیاست های وزارت بهداشت و درمان در در واکسیناسیون مردم اظهار داشت:  سیاست وزارت بهداشت در این زمینه سیاست تشویقی است و در تزریق واکسن هیچگونه سیاست تنبیهی وجود ندارد و تاکید ما این است که مردم باید واکسن مورد نیاز را تزریق کنند.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به واکسن دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: برای حضور در کلاس‌های درس اگر کسی از تزریق واکسن خودداری کند مجبور است که هر هفته یکی دو بار تست بدهد تا بتواند باعث حفظ جان خود و بقیه افراد شود به خصوص اینکه در مدارس و دانشگاه‌ها اگر همه دانشجویان و دانش آموزان واکسن بزنند ایمنی جمعی بیشتر خواهیم داشت.

به گفته وی، تقاضای بیشتر دانش آموزان و دانشجویان این است که هرچه سریعتر واکسن را تزریق کنند در غیر این صورت در هفته یکی دو بار باید دانشجویان و دانش‌آموز باید تست بدهد، لذا از مدت‌ها پیش واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تاکنون دانش‌آموزان و دانشجویان استقبال خوبی از واکسیناسیون به عمل آورده‌اند و از صبح پنجشنبه آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان با سرعت بیشتری آغاز خواهد شد و تمام تلاش ما این است که با تزریق واکسن دانش آموزی و دانشجویی کلاس های درس در دانشگاه ها و مدارس هرچه زودتر بازگشایی شوند.

 در ادامه این برنامه «علی اکبر حقدوست » اپیدمیولوژیست نیز یادآور شد: همه مردم باید برای زدن واکسن اهتمام ویژه ای داشته باشند و داشتن نگرانی برای زدن واکسن بیهوده است زیرا واکسن عوارض بسیار اندکی دارد و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

این متخصص اپیدمیولوژیست تاکید کرد: علیرغم اینکه واکسیناسیون ما به سرعت در حال پیشرفت است ولی هم اکنون باز هم بیش از ۲۰۰ نفر روزانه فوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که ما باید در انجام واکسیناسیون سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

حقدوست گفت: بیش از ۲ سال است که ایران و جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و نباید غیرعلمی به مقابله با این برخیزیم، این درحالی است وقتی که واکسن ها تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند می توانند بدون نگرانی در تمام کشورها مورد استفاده قرار گیرند.

 وی گفت: فرآیند کنترل کیفی این واکسن ها بسیار سخت است و نباید نسبت به تزریق آن نگرانی داشته باشیم و به سخنان غیر واقع بینانه در این زمینه نباید توجه کنیم، لذا برای تزریق واکسن در سطح کشور مردم باید اهتمام داشته باشند و در این زمینه جای نگرانی نیست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.