جمعی از معلمان بازنشسته و شاغل تبادکان مشهد که سال‌ها پیش با خون دل یک قطعه زمین کشاورزی در حصارسرخ شاندیز خریده‌اند، در حالی زمینشان توسط افرادی تصرف شده که دستگاه قضایی رأی قطعی قلع و قمع را صادر اما آن‌ها هنوز چشم انتظار اجرای عدالت هستند.

هزار  معلم تبادکانی چشم انتظار بازپس‌گیری زمین غصب شده

گلایه یک معلم و پیگیری ماجرا
چند روز پیش بود که یکی از یک هزار و ۷۳ مالک زمین تصرف شده با تحریریه روزنامه قدس تماس گرفت و مدعی شد: سال ۱۳۷۲ شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان فروش زمین در حصار سرخ شاندیز را اعلام کرد. آن‌ زمان من نومعلم بودم و هر طور که بود یک قطعه از آن زمین را که دارای سند رسمی و قانونی است درحالی خریداری کردم که حقوق ماهانه‌ام کمتر از ۱۵ هزار تومان بود. ۲۷۰هزار تومان هزینه زمین را با خون دل واریز کردم که فیش‌های پرداختی، هنوز موجود است.
این معلم تبادکانی که حالا بازنشسته شده ادامه داد: سال‌ها زمین رها بود و ما هم فکر می‌کردیم سند که داریم یعنی هیچ کس حق تصرف زمین ما را ندارد، اما اشتباه فکر می‌کردیم و قسمتی از زمین ما توسط چند نفر که در مجاورت زمین ما ملکی داشتند تصرف و در آنجا ساخت و ساز انجام شد.
دوندگی‌های ما یک هزار و ۷۳ نفر برای پس گرفتن زمین ادامه داشت تا اینکه سرانجام رأی قطعی بر قلع و قمع بنای تصرف شده صادر شد، اما تاکنون رأی اجرا نشده است. متأسفانه هیچ کس برای پس گرفتن زمین ما اقدامی نمی‌کند، لطفاً صدای ما را به گوش مسئولان قضایی استان برسانید.
در ادامه برای پیگیری بیشتر و دقیق‌تر موضوع، یکی از نمایندگان یک هزار و ۷۳ فرهنگی تبادکانی را پیدا و با وی گفت‌وگو کردیم.

رأی قلع داریم اما اجرا نمی‌شود!
مهدیانفر در تشریح تمامی زوایای موضوع بیان کرد: زمین مذکور که در منطقه حصار سرخ شاندیز واقع شده سال ۱۳۷۲ توسط یک هزار و ۷۳ نفر از فرهنگیان شاغل وقت در آموزش و پرورش تبادکان خریداری شد.
این فرد مدعی شد: این ماجرا در اوایل خدمت ما بود و وسعت زمین موصوف هم حدود ۶۰ هکتار است. در سال ۱۳۸۵ دور زمین را دیوار کردیم و تمامی مالکان این زمین هم دارای سند دفترچه‌ای، رسمی و قانونی هستند.
یکی از نماینده‌های یک هزار و ۷۳ معلم تبادکانی ادامه داد: حدود ۱۰ سال بعد یعنی سال ۱۳۹۴ بود که پی بردیم افرادی قسمتی از زمین را تصرف و در آنجا ساخت و ساز کرده‌اند. بررسی‌های میدانی ما نشان داد از نبود ما و کوتاهی هیئت مدیره وقت در سرکشی از زمین، سه نفر سوءاستفاده کرده و آنجا دست به ساخت استخر، سالن پرورش کبک و... زده‌اند. حتی قسمتی از زمین ما را هم به صورت غیرقانونی فروخته بودند. حتی روی دیواری که ما بنا کرده بودیم را با خاک پر و به حریم زمین تجاوز کرده‌ بودند. در همین سال (۹۴) که متوجه تصرف غیرقانونی زمین شدیم، شکایتی تنظیم و به دستگاه قضایی پناه بردیم تا عدلیه زمین و سرمایه چندین ساله ما را از چنگ زمین‌خواران خارج کند.
رفت و آمدهای هیئت مدیره به دستگاه قضایی استان هم پس از چهار سال نتیجه داد و حکم قلع‌وقمع قطعی تصرفات غیرقانونی صورت گرفته در تاریخ ۲۰/۰۹/۹۸ صادر و قرار می‌شود زمین از افراد متجاوز پس گرفته شود.
در اسفند سال ۹۸ آن‌ها پس از آنکه رأی قطعی را می‌بینند و چاره‌ای جز تخلیه نداشتند به این بهانه که در محل، سازه ساخته شده و ما حاضر هستیم در ازای زمین تصرف شده جای دیگری به فرهنگیان (شاکی‌های پرونده) زمین بدهیم و با آن‌ها صلح کنیم، از دستگاه قضایی وقت می‌گیرند.

کاری از واحد میانجی‌گری برنیامد
از همین رو پرونده به واحد میانجی‌گری ارجاع و حدود یک سال است که ماجرا در آنجا مسکوت مانده و دوستان دستگاه قضایی بیش از ۳۰ جلسه با متصرفان گذاشته‌اند و این اقدام‌ها هم هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.
وی بیان کرد: پیگیری‌های ما تا هم اکنون برای پس گرفتن زمین به جایی نرسیده و از طرفی رأی قطعی و قانونی هم اجرا نمی‌شود. متأسفانه این افراد برخلاف قانون در همین مدت در زمین باز هم اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و قسمت‌هایی از زمین را هم فروخته‌اند!
این اقدام جز زمین‌خواری چیز دیگری نیست، حدود هشت ماه نماینده ویژه رئیس کل دادگستری استان ماجرا را پیگیری کرده و هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است. پس مشخص است آن‌ها به دنبال وقت‌کشی و افزودن بر تصرفات خود هستند.
حتی همکاران ما حاضر بودند جای دیگر زمین بگیرند که کار به جایی نرسید. باز هم کارشناس آوردیم و آن‌ها گفتند برای گلخانه‌ها ۲۵ میلیون تومان داده شود و سالن‌های پرورش کبک هم تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ باید تخلیه شود.
درخواست اجرای رأی قانونی قلع را داریم
اما این افراد به دنبال وقت خریدن هستند؛ به بهانه صلح با فرهنگیان اقدام‌ها و تصرفات خود را رقم می‌زنند و به تازگی در قسمت‌های دیگری از زمین درختکاری کرده‌اند و حدوداً نصف زمین را تصرف کرده‌اند. از طرفی جای سؤال دارد که زمین با کاربری کشاورزی چگونه توسط این افراد تغییر کاربری داده شده و ساخت و ساز روی آن صورت گرفته است. آن‌ها حتی هیچ مالکیتی هم در محل ندارند و شکایت‌های آن‌ها تا به امروز بارها رد شده است. ماتصور می‌کنیم پشت پرده برخی افراد حضور دارند که برای تصرف زمین ما نقشه‌ها کشیده‌اند.
ما از رئیس کل دادگستری استان درخواست داریم به داد ما برسند و نگذارند بیش از این حق یک هزار و ۷۳ فرهنگی تضییع شود و رأی قلع اجرا شود. این افراد قصد حل کردن مشکل را ندارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.