کارشناس سازمان هواشناسی گفت که از عصر امروز تا روز شنبه (۱۵ آبان‌ماه) در پی ورود سامانه جدید بارشی به کشور، کاهش ۱۴ درجه‌ای دما همراه با بارش‌های پاییزی را در اغلب نقاط کشور در پیش داریم.

کاهش ۱۴ درجه‌ای دما همراه با بارش‌های پاییزی در اغلب نقاط کشور

​​​​​به گزارش قدس آنلاین، فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوایی کشور افزود: امروز در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، باران موقت، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

وی گفت: روز پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان رضوی، تهران، سمنان، بخش‌هایی از لرستان، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال‌ و بختیاری، ایلام و شمال خوزستان خواهد بود.

گودرزی بیان‌داشت: همچنین بارش‌ها فردا در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و از روز جمعه تا یکشنبه مجدد در تهران، استان‌های ساحلی خزر، همدان، اصفهان، کرمان، لرستان، بخش‌هایی از یزد، مرکزی و شمال غرب کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها فردا در ارتفاعات سمنان، گیلان، شمال تهران، جنوب کشور و استان مرکزی خواهد بود که احتمال آب‌گرفتگی معابر و حتی لغو پروازها وجود دارد و با توجه به پیش‌بینی کولاک در ارتفاعات رانندگان باید با تجهیزات زمستانی سفر کنند.

وی اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا شنبه کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور رخ خواهد داد و بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است و  از فردا در تهران و بیشتر مناطق کشور دما به‌طور میانگین تا ۱۴ درجه کاهش خواهد داشت.

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری همراه با غبار محلی است، اما از فردا تا روز شنبه هوای تهران سرد و بارانی خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.