معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زنجیره تامین کالاهای فرهنگی در کشور نیاز به نوسازی دارد چون ما در برخی از حلقه های این زنجیره از جمله ترویج، عرضه و ارسال اختلال داریم که نمایشگاه مجازی کتاب تلاشی برای بهسازی این زنجیره است.

زنجیره تامین محصولات فرهنگی در کشور نیاز به نوسازی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید یاسر احمدوند  امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مهمانی فرهنگی بانشاطی است که ویراستاران، تصویرگران،  نویسندگان، مصححان، صفحه آراها، گرافیست‌ها و بدنه نشر و فعالان حوزه چاپ و ترویج و توزیع کتاب در آن حضور دارند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد عناوین کتاب های منتشر شده رشدی قریب ۱۵درصد را نسبت به سال گذشته تجربه کرد که نشانه‌های عبور از دوره رخوت و رکود ناشی از کرونا در حوزه فرهنگ را مشاهده می کنیم،
احمدوند بر نقش رسانه و ترویج در توسعه فعالیت‌های این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: از همه بخش های حاکمیتی و نهادهای خصوصی دعوت می کنیم برای خرید از نمایشگاه مجازی مشارکت کرده و تخصیص حمایت یارانه ای برای مجموعه زیر نظر خود داشته باشند.  
وی کتاب را موثرترین ابزار فرهنگی و پرمخاطب ترین کالای فرهنگی برشمرد گفت: زنجیره تامین کالاهای فرهنگی در کشور نیاز به نوسازی دارد، ما اختلال داریم.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از هزار ناشر حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارایه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی در ایران به شکل مجازی برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.