دادستانی ارمنستان پرونده دو تابعیتی بودن رئیس جمهوری مستعفی را به سرویس امنیت ملی این کشور ارسال کرد.

رئیس جمهور مستعفی ارمنستان محاکمه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دادستانی ارمنستان اعلام کرد: مسئله دو تابعیتی بودن آرمن سرکیسیان با دقت توسط نهادهای امنیتی و قضایی کشور بررسی خواهد شد.

از سال گذشته این پرونده در حال بررسی است و نتایج تحقیقات خبرگزاری "هتک" همراه این پرونده به سرویس امنیت ملی ارمنستان ارسال شده است.

خبرگزاری "هتک" ارمنستان بعد از استعفای آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری این کشور مطلبی را منتشر کرد که بر اساس آن وی در دوران زمامداری شهروند "سنت کیس و نویس"، کشوری در جزایر کارائیب بوده است و در نامه نگاری‌هایی که وی داشته این موضوع برملا شده است.

امری که خلاف قانون اساسی است و اگر ثابت شود، احتمالا وی محاکمه خواهد شد، زیرا بر اساس قانون اساسی، نامزد ریاست جمهوری می‌بایست فقط تابعیت و اقامت دائم ارمنستان را داشته باشد.

سرکیسیان که سه روز قبل در خارج از ارمنستان استعفا کرد، اعلام کرده که تحت درمان قرار دارد. سرکیسیان گفته است ازآنجا که رئیس جمهور دارای ابزار کافی برای تاثیر گذاری بر سیاست‌های داخلی و خارجی در شرایط حساس کنونی کشور و ملت نیست، استعفا داده است؛ اما خبرگزاری " هتک" مدعی شده که وی به خاطر بر ملا شدن موضوع دو تابعیتی بودن، استعفا داده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.