نیروهای طالبان دو خبرنگار شبکه خصوصی آریانانیوز را در محل کارشان دستگیر کردند و با خود بردند.

بازداشت ۲ خبرنگار شبکه آریانانیوز از سوی طالبان

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای طالبان وارث حسرت و اسلم حجاب، دو خبرنگار شبکه خصوصی آریانانیوز را در محل کارشان دستگیر کردند و با خود بردند.

به گفته همکاران این دو خبرنگار، نیروهای اداره اطلاعات طالبان عامل بازداشت آنها بودند. وارث حسرت، خبرنگار و گرداننده‌ برنامه‌های سیاسی و اسلم حجاب، گزارشگر بخش اقتصادی تلویزیون آریانانیوز، است که به دلایلی که روشن نیست، از روز دوشنبه تاکنون در بند طالبان‌اند.

خانواده‌ها و همکاران این دو خبرنگاردستگیری آنان را تأیید کردند و گفتند طالبان هنوز درمورد دستگیری، زندانی‌کردن و سرنوشت آنان چیزی نگفته‌اند.

احمد زبیر حبیب‌زاده، گرداننده پیشین شبکه آریانانیوز، در فیس‌بوک نوشت: «وارث حسرت و اسلم حجاب خبرنگاران و همکاران قبلی من را طالبان در کابل بازداشت کرده‌اند و به جای نامعلومی برده‌اند. هنوز از سرنوشت آنها خبری نداریم و علت دستگیری هم روشن نیست».

تاکنون چندین سازمان مدافع رسانه‌های افغانستان بازداشت این دو خبرنگار را محکوم کرده و خواهان آزادی آنان شده‌اند. نهاد رسانه‌ای افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای، دستگیری این دو خبرنگار شبکه آریانانیوز را تأیید کرد و از طالبان خواست دلیل بازداشت این دو خبرنگار را توضیح دهد و آنان را هرچه زودتر آزاد کند.

این نهاد تأکید کرد که طالبان با ادامه بازداشت خبرنگاران فضا را برای فعالیت مستقل رسانه‌ها تنگ‌تر و روحیه عمومی کارمندان رسانه‌ها را خدشه‌دار کرده‌ است.

منبع: شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.