قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای ویژه به افزایش روز به روز نرخ بهره در بسیاری از کشورهای غربی می پردازد، اتفاقی که پیش از این کمتر شاهد آن بوده ایم. این نشریه با طراحی جالبی بر روی جلد با عنوان «افزایش نرخ بهره تا کجا بالا خواهد رفت؟» می خواهد به این سوال پاسخ دهد. اکونومیست همچنین در مقاله ای مدلی ارائه کرده تا بهتر بتواند انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه را پیش بینی کند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به مناسبت آغاز مسابقات المپیک زمستانی در پکن، به کشور چین حمله کرده است. این نشریه با انتخاب تیتر «دژِ چین» برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در این کشور را یک تئاتر لقب داده و با خودخواه خواندن چین، خطرناک بودن خودخواهی این ابر قدرت را برای غرب و برای جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

واشینگتن اِگزمینر

هفته نامه واشینگتن اگزمینر در پرونده ای با عنوان «خوب بازی کردن کافیست» به برنامه های آینده جمهوری خواهان برای عوض کردن شکل رقابت با گروه های چپ گرا و دموکرات ها می پردازد. این نشریه با طراحی یک فیل (نماد جمهوری خواهان) که در حال پا گذاشتن بر روی یک الاغ (نماد دموکرات ها) است می گوید گروه ها و اعضای متمایل به چپ در آمریکا از جمهوری خواهان بعد از تغییر شکل بازی خوششان نخواهد آمد. واشینگتن اگزمینر همچنین در مقاله ای با عنوان «چرا ما دهه نود را دوست داریم» احساس خوب بسیاری از افراد که دهه ۹۰ میلادی را گذرانده اند نسبت به این دهه مورد واکاوی قرار می دهد.

فارِن پالیسی

نشریه فارن پالیسی که هر فصل یکبار به چاپ می رسد، در شماره ویژه فصل زمستان خود در پرونده ای ویژه، اوضاع نه چندان خوب دموکراسی در غرب را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «دموکراسی شکسته شده» راه هایی برای تعمیر آن را پیشنهاد کرده است. این نشریه تاکید می کند که این آخرین فرصت برای درست کردن شرایط دموکراسی خواهد بود و هیچ جای اشتباهی باقی نمانده است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، برگزاری مسابقات المپیک زمستانی در پکن را برای هدف های سیاسی رهبر این کشور مرتبط می داند. این نشریه با انتخاب تیتر «مسابقات شی جینپینگ» معتقد است رهبر چین می خواهد از سکوی این مسابقات، خود را به یک دیکتاتور همیشگی تبدیل کند. نیوزویک همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا آلمان هنوز متحد ایالات متحده است؟» رفتارهای اخیر آلمان در تناقض با سیاست های آمریکا را زیر ذره بین برده که از جمله می توان به اختلاف نظر با آمریکا پیرامون نحوه برخورد با روسیه در زمان حمله احتمالی این کشور به اوکراین اشاره کرد؛ اتفاقی که می توان گفت دو کشور آمریکا و آلمان را بعد از جنگ جهانی دوم در دورترین فاصله نسبت به یکدیگر نشان می داد.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، به آغاز تلاش جمهوری خواهان در تمامی ایات ها برای ممنوع کردن برخی کتب در مدارس این کشور خبر می دهد. ویک در گزارش خود با اشاره به تلاش جمهوری خواهان که تحرکات بسیار شدیدی را مخصوصا در ایالت تگزاس برای رسیدن به این هدف از خود نشان می دهند، کتاب هایی که قرار است در فهرست ممنوعه مدارس قرار بگیرند را کاملا مرتبط به عدالت نژادی و جنسیتی می داند و تعداد آن ها را ۸۵۰ ارزیابی می کند. کتاب هایی که مسئولان در تلاش برای ممنوع کردن آن، بهانه ایجاد ناراحتی و عذاب وجدان را برای دانش آموزان بیان کرده اند.

اسپکتیتِر

هفته نامه اسپکتیتر بر خلاف برخی از نشریات غربی که از دید تمامیت خواهی و شوی تبلیغاتی قدرت برای رهبر چین، برگزاری المپیک زمستانی در پکن را پوشش داده اند، برگزاری این مسابقات را در حال و هوای گسترش همه گیری کووید ۱۹ زیر ذره بین برده است. این نشریه در طرح روی جلد خود که شی جینپینگ را موقع پاتیناژ (یکی از رشته های المپیک زمستانی» در حالی که یخ زده نشان می دهد، سیاست این کشور موسومبه  تله صفر کووید که شامل سخت گیری های بسیار شدید برای مدیریت برگزاری مسابقات هست را برای بعد از مسابقات و ادامه همه گیری، خطرناک عنوان می کند.

نیو اِستِیتسمن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود اوضاع بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا را برای ادامه کار بسیار بحرانی عنوان می کند. این نشریه با انتخاب تیتر «شکست خورده» که با توجه به طراحی روی جلد این مجله معنی غرق شدن را نیز به ذهن متبادر می کند، معتقد است وضعیت جانسون با تمام حواشی پیرامون او به گونه ای است که دیگر نمی توان او را نجات داد و دیر یا زود از سمت خود کنار گذاشته می شود.

نیویورک

هفته نامه نیویورک در تازه ترین شماره خود، در گزارشی به سالگرد قتل جوانی می پردازد که می توان آن را آغاز کننده جریان «زندگی سیاهپوستان مهم است» دانست. در حالی که توجه بسیاری از افراد به مشکلات بی عدالتی در مورد سیاهپوستان بعد از مرگ جرج فلوید توسط پلیس آمریکا جلب شد، اما قتل تِرِیوون مارتین در ۲۶ فوریه ۲۰۱۲ توسط فردی که او را به خاطر سیاهپوست بودن مجرم تشخیص داد و به او شلیک کرد، اولین جرقه جریان زندگی سیاهپوستان را زد. طرحی از مارتین در ترکیب با چهره دیگر سیاهپوستانی که بعد از او از روی بی عدالتی کشته شده اند، جلد این شماره نیویورک را به شکلی جالب تشکیل می دهد.

نشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که دو بار در ماه به چاپ میرسد در پرونده ای، جدیدترین یافته ها پیرامون منشاء ویروس کرونا را ارزیابی کرده است. این نشریه در پرونده خود چندین فرضیه از جمله انتقال مستقیم از حیواناتی مانند خفاش یا پنگولین به انسان یا انتقال این ویروس از رستوران های چینی و یا بازار دریایی این کشور را مورد ارزیابی قرار می دهد اما نتیجه گیری این نشریه همانطور که از طرح روی جلد و تیتر «ساخت چین» آن معلوم است، با اینکه قطعی نیست اما بیان می کند که مبدا این ویروس از آزمایشگاهی در چین بوده و این امکان که فردی که در این آزمایشگاه کار می کرده به صورت اتفاقی این ویروس را از نمونه آزمایشی خود که آن هم می تواند خفاش باشد گرفته، بسیار زیاد است. نشنال رِویو در کنار فرضیه های خود این سوال کلیدی را مطرح می کند که چرا بسیاری از افراد قدرتمند در جهان حس فوریتی برای حل کردن این سوال بسیار مهم احساس نمی کنند؟

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.