کرانه باختری بعد از ظهر امروز (جمعه) شاهد درگیری و اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها در مخالفت با شهرک‌سازی صهیونیست‌ها بود.

درگیری‌های گسترده در کرانه باختری، ۷۹ فلسطینی زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بعد از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و علیه اشغالگری و سیاست شهرک‌سازی صهیونیست‌ها اعتراض کردند که در نهایت به درگیری‌ با مأموران رژیم صهیونیستی منجر شد.

به نوشته وبگاه العهد، در این درگیری‌ها در مجموع ۷۹ نفر در مناطق مختلف زخمی شدند که عمده آن‌ها در شهرک «بیتا» و «بیت دجن» در جنوب نابلس بود. این افراد به طور عمده به وسیله پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های جنگی زخمی شده‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در این خصوص اعلام کرد که در درگیری‌های منطقه «جبل صبیح» در شهر نابلس نیز یک جوان ۱۸ ساله با شلیک گلوله جنگی مجروح شده و به بیمارستان «رفیدیا» منتقل شده است. همچنین یک خبرنگار به نام «رجاء جبر» نیز در درگیری‌های «بیتا» زخمی شده است.

در روستای «بورین» نیز مردم با صهیونیست‌ها درگیر شدند. درگیری‌های زمانی آغاز شد که مأموران صهیونیستی وارد زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها شدند. منابع محلی می‌گویند که نظامیان صهیونیستی امروز در اماکن مختلف مستقر بوده و مانع ورود فعالان فلسطینی به جمع اعتراضات می‌شدند. در این میان شهرک‌نشینان صهیونیست نیز در کنار نظامیان به فلسطینی‌ها حمله می‌کردند.

این درگیری‌ها در شرایطی است که سازمان عفو بین‌الملل هفته جاری در گزارشی رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرائم آپارتاید (تبعیض نژادی) ضد فلسطینیان متهم کرد. سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود ضمن اشاره به گرفتار بودن کل ارکان رژیم در این پرونده، تاکید کرد که نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی تل‌آویو جرائم مذکور را در کل فلسطین و حتی ضد پناهندگان فلسطینی مرتکب شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.