سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: امسال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های استقبال از بهار به مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته است.

اختصاص ۳۰ درصد هزینه‌های استقبال از بهار به مناطق کم‌برخوردار مشهد

به گزارش قدس آنلاین، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در خصوص تمهیدات شهرداری مشهد برای نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: اولین گام شورای ششم در رابطه با استقبال از بهار و نوروز این بوده است که در بحث هزینه‌های استقبال از بهار، نگاهمان به مناطق کم‌برخوردار باشد. در سال‌های گذشته المان‌ها، گل‌کاری‌ها و زیباسازی در سطح شهر، اکثرا در مناطق برخوردار انجام می‌شد. نباید در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار بی‌عدالتی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: به این دلیل که کرونا تا حد زیادی از بین رفته و محدودیت‌هایی که در طی دو سال گذشته وجود داشت برداشته شده، امکان دارد در نوروز امسال بیش از ۱۰ میلیون زائر داشته باشیم. بر اساس سیاست‌گذاری شکل گرفته در شورای ششم، مدیریت شهری و شهردار، استقبال متفاوتی از بهار به عمل آمده است. در اولین نشستی که در حوزه خدمات شهری با حضور شهردار داشتیم، طبق گفته شهردار امسال استقبال از بهار باید متفاوت باشد و نباید کار را به یک ماه پایان سال محول کرد.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه امسال در مناطق کم‌برخوردار المان‌ها و گل‌کاری‌های خوبی داریم، گفت: امسال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های استقبال از بهار در مناطق کم‌برخوردار خواهد بود. شهرداری مشهد با ۲۸ هزار نیرو، تماما برای استقبال از بهار آماده است. نیروی انسانی مدیریت شهری تا پایان فروردین برای مجاورین و زائرین پای کار است. تمامی امکانات حوزه مدیریت شهری در اختیار استقبال از بهار است.

حاجی‌بگلو در پاسخ به انتقادات درخصوص صرف هزینه زیاد در استقبال از بهار با وجود طلب پیمانکاران از شهرداری، تصریح کرد: وظیفه ما این است که طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم. قرار نیست که این طلب پرداخت نشود. نمی‌توان اولویت را به یک مسئله داد و مسئله دیگری را رها کرد.

اختصاص ۳۰ درصد هزینه‌های استقبال از بهار به مناطق کم‌برخوردار مشهد

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به عنوان سیاست‌گذار شهر آقا علی‌ابن موسی‌الرضا، استقبال از بهار برای زائرین و مجاورین را نداشته باشیم. من سفیر فرهنگی مشهدالرضا هستم. زائر باید نگاهش از شهر مشهد را به شهر خود ببرد؛ باید از آداب زیارت و شهر مشهد تعریف کرده و بگوید المان‌هایی که امسال در شهر مشهد نصب شده بود چه المان‌های به یاد ماندنی و خوبی بود. کار در این حوزه، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. شهرداری به سرعت به دنبال پرداخت مطالبات پیمانکاران است و اتفاقات خوبی نیز شکل گرفته اما نباید توقع داشته باشیم ۹۰۰۰ میلیارد بدهی شهرداری مشهد در پایان سال پرداخت شود.

سخنگوی شورای شهر مشهد همچنین در خصوص سفر اعضای شورا به تاجیکستان گفت: در شورای شهر یک سیاست‌گذاری در رابطه با سفر به تاجیکستان داشتیم. قرار شد تمام مصاحبه‌ها را رئیس هیأتی که به تاجیکستان اعزام شده است، انجام دهد. آقای دبیریان رئیس این هیأت بود که مفصل در این خصوص مصاحبه کرده‌اند.  

حاجی‌بگلو در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با اقتصاد شهر مشهد اظهار کرد: اعتقاد دارم اقتصاد شهر سه دسته است؛ اقتصاد شهری، کشوری و بین‌المللی. حوزه اقتصاد بین‌المللی فعال شده است. در شهرداری  ۲۸ هزار پرسنل داریم که تعدادی از انها نیروی مازاد هستند اما قصد اخراج آنها را نداریم؛ نمی‌توانیم و به خودمان اجازه هم نمی‌دهیم.   این نیروهای مازاد توانمندی‌هایی دارند که اگر از آن استفاده نکنیم این پتانسیل را از دست خواهیم داد. باید این پتانسیل را در قالب ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور صادر کنیم. در حال حاضر روی همکاری با تاجیکستان در حوزه هوشمندسازی کار می‌کنیم و فکر می‌کنم توافق‌نامه‌ای در خصوص این حوزه با حضور شهردار در آنجا به امضا خواهد رسید. اگر این کار را در حوزه فناوری هوشمندسازی بگیریم؛ پتانسیلی که در شهرداری داریم می‌تواند کسب درآمدی از خارج از کشور داشته باشد.

وی در پایان گفت: از دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب داریم؛ به نسبت طلبی که داریم از کارخانجات و صنایعی که سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌کند به ما بدهند. اگر به عنوان مثال چند معدن را به ما واگذار کرده بودند، امروز نیازی به ۱ ریال کمک از جایی نداشتیم. باید درآمدهای پایدار اقتصاد شهری را درست کنیم.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.