قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه نهم آوریل ۲۰۲۲ (بیستم فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی به فصل جدید روابط میان آمریکا و ترکیه بعد از حمله روسیه به اوکراین پرداخته است. این روزنامه در گزارش خود با عنوان «زمان تغییر کرد،توازن نیز تغییر کرد» می گوید روابط میان ترکیه و آمریکا که بارها در سالیان گذشته شاهد ضرباتی بوده است، بعد از حمله روسیه به اوکراین، شاهد بهبودی چشمگیری است. این روزنامه همچنین افتتاح موزه تمدن اسلامی توسط اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول را بازتاب داده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به جنازه های باقی مانده از حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در اوکراین اختصاص داده و در گزارش دیگری وضعیت غیر نظامیان در شهر ماریوپل را هم بحرانی لقب داده است. این روزنامه همچنین از مشخص شدن تاثیرات اقتصادی به خاطر افزایش نرخ بهره در آمریکا خبر می دهد. وال استریت ژورنال همچنین از سوق پیدا کردن بسیاری از کارگران از شرکت های صنعتی به سمت شرکت های فانوری در آمریکا می گوید که شرط مدرک دانشگاهی را در بسیاری از بخش های خود حذف کرده اند.

گاردین

روزنامه گاردین مانند بسیاری از روزنامه های غربی گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به برخورد موشک بالستیک روسیه به راه آهن شهر کراماتورسک در شرق اوکراین اختصاص داده است. تیتر انتخابی گاردین نیز «وحشت در ایستگاه راه آهن» است. این روزنامه همچنین ممنوع اعلام شدن حضور ویل اسمیت در مراسم اسکار به مدت ۱۰ سال توسط آکادمی اسکار بعد از حواشی اخیر او در این مراسم را بازتاب داده است. 

لاکُروآ

روزنامه لاکروآ چاپ فرانسه در آستانه آغاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به سوالات و ابهامات پر تعداد برای بسیاری از فرانسوی ها پاسخ می دهد. در حالی که بر اساس نظرسنجی ها بسیاری از مردم فرانسه قصد شرکت در انتخابات فردا را ندارند و یکی از دلایل خود را قدرت کم رئیس جمهورهای قبلی در تغییر برخی از مشکلات ریشه ای کشور می دانند، لا کروآ در مقاله خود با عنوان «قدرت واقعی رئیس جمهور» معتقد است که هنوز رئیس جمهور این کشور می تواند تاثیرگذاری ویژه ای در آینده آن داشته باشد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی، آخرین تحولات پاکستان را مورد بررسی قرار داده و صحبت های اخیر عمران خان نخست وزیر این کشور که اعلام کرده دولت وارداتی را قبول نخواهند کرد و از مردم درخواست کرده که برای او تظاهرات کنند را بازتاب داده است. این روزنامه همچنین آغاز تزریق واکسن بوستر کرونا به بزرگسالان هندی را نیز اعلام و تاکید کرده این واکسن ها پولی خواهند بود.

گلوب اَند میل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا در پرونده ای به عدم رشد اقتصادی کانادا در حدی که تصور می شد خبر داده و نیازهای رهبران صنعتی در این کشور که برای پیشرفت کشور دائما به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گوشزد می کنند را بازتاب داده است. این روزنامه وضعیت بالا رفتن قیمت مسکن در کانادا را هم بحرانی ارزیابی می کند و می گوید با تمام کارهایی که در این راستا انجام شده، اما شرایط مانند شروع این بحران است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به اجرای تصمیمات جدید ژاپن بر علیه روسیه پرداخته است. در این تصمیمات ۸ فرد روسی از ژاپن اخراج شدند و همچنین واردات زغال سنگ نیز از روسیه به حالت تعلیق در آمد. این روزنامه همچنین استفاده چین از هوش مصنوعی در کنترل و نظارت شهروندانش را مورد بررسی قرار داده است و در گزارش دیگری مربوط به چین موضع متوازن این کشور در قبال بحران اوکراین را به نفع آمریکا می داند.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست گزارش اصلی صفحه نخست خود را به حمله موشکی روسیه به ایستگاه قطار شهر کراماتورسک روسیه اختصاص داده است، جایی که ۵۰ غیر نظامی که در حال فرار از این شهر بودند کشته شدند. این روزنامه همچنین انتخاب کتانجی براون جکسون به عنوان اولین زن سیاهپوست تاریخ عضو دیوان عالی قضایی آمریکا را حرکتی خوب از طرف بایدن لقب داده اما تاکید داشته که هنوز فعالیت های رئیس جمهور آمریکا در خصوص برابری جنسیتی در این کشور کافی نیست.

لیبراسیون

در حالی که دور اول رای گیری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فردا آغاز خواهد شد، روزنامه لیبراسیون به شکل واضحی از مخاطبانش می خواهد که به نامزدهای متمایل به چپ در انتخابات رای دهند. این روزنامه می گوید با وجود اینکه این انتخابات یکی از مهمترین انتخابات چند دوره گذشته فرانسه با توجه به شرایط حساس داخلی و خارجی محسوب می شود اما بسیاری از مردم فرانسه قصد ندارند در آن شرکت کنند.

تایمز

روزنامه تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به بوریس بکر اسطوره تنیس انگلیسی اختصاص داده که به جرم مخفی کردن اموال خود در زمان اعلام ورشکستگی، به چندین سال زندان محکوم شده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به فرار مالیاتی ریشی سوناک وزیر خرانه داری بریتانیا پرداخته که با استفاده از جایگاه همسرش از پرداخت ده ها میلیون پوند مالیات گریخته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.