وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد؛ ائتلاف ناتو با ارائه هر چه بیشتر تسلیحات به اوکراین در "طولانی‌تر ساختن این نزاع" ایفای نقش می‌کند.

وزارت خارجه روسیه: ناتو درگیر جنگ نیابتی علیه مسکو است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه در ضمن تداوم تشدید تنش ها بین کرملین و کی‌یف، روز جمعه بیان کرد ائتلاف ناتو با ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به "طولانی‌تر کردن این نزاع" کمک می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ناتو در اوکراین درگیر یک "جنگ نیابتی" علیه مسکو شده است. به گزارش اسپوتنیک او تاکید کرد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هیچ بیانیه‌ای در قبال موضوع سواستفاده‌های نیروهای اوکراینی علیه اسرای جنگی روس مطرح نکرد. به گفته زاخارووا، استولتنبرگ تنها گفت که از این موضوع اطلاع ندارد.

علاوه بر این، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه متذکر شد حتی با وجود اینکه ناتو به طور مستقیم در نزاع در اوکراین به طور علنی شرکت نداشته؛ اما بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه این ائتلاف "مدت زیادی است" همراه با آنها علیه روسیه می‌جنگد.

او بیان کرد که ناتو نیروهای خود را در "جناح شرقی" به منظور مهار روسیه مستقر می‌کند. ماریا زاخارووا تاکید کرد، اگرچه استولتنبرگ در مورد آزار اسرای جنگی روسی صحبت نکرد، اما با کمال میل نظرات خود را در مورد "فاجعه بوچا" بیان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این هر چه بیشتر آشکار می‌شود که بلوک آتلانتیک شمالی با وجود انکار ورود علنی خود به نزاع، در واقع برای مدتی طولانی است که در کنار و با دست اوکراین علیه روسیه می‌جنگد.

زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد که استولتنبرگ تاکید کرد "اگر و هر زمان" نیروهای روسیه از اوکراین خارج شوند، "گورهای دسته جمعی" در این کشور جنگ زده آشکار خواهند شد.

وی پاسخ‌های استولتنبرگ را در بر دارنده "استانداردهای دوگانه" دانست و افزود که از نظر کشورهای غربی، این یک "ارزش رایج" است.

ماریا زاخارووا در مورد نشست شورای ناتو گفت که دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین خواستار ارائه تسلیحات بیشتر به آنها شد. زاخارووا تاکید کرد که استولتنبرگ در پاسخ به درخواست کولبا برای دریافت تسلیحات گفت که هر گونه حمایتی که به اوکراین ارائه شود هدفش دفاع از اوکراین است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.