دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، این جشنواره را طلوعی امیدبخش برای رسانه‌ها دانست و گفت: این جشنواره می‌تواند بستر و ظرفیتی مناسب برای جهاد تبیین در عصر حاضر باشد و به ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی در سراسر جهان کمک کند تا غفلت‌های ناخواسته در این عرصه را جبران کنیم.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) طلوعی امیدبخش برای رسانه‌هاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، دکتر اکبر نصراللهی در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، که صبح امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برخلاف گذشته، اکنون با توجه به توسعه ابزارها و رسانه‌های ارتباطی در جهان، مردم هر موضوعی را با هر زبانی تولید و منتشر می‌کنند و این مهم به این معنی است که کنشگری، از انحصار رسانه‌ها و کنشگران رسمی خارج شده و همه انسان‌ها در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌ها، یک کنشگر فعال هستند.
وی افزود: این سبک و شیوه تولید و انتشار محتوا، تهدیدها و فرصت‌هایی را با خود به همراه دارد، از یک سو اینکه افراد فاقد تخصص و در حوزه‌هایی مانند مباحث دینی، نظرات شخصی خود را بدون پشتیبانی علمی و فقهی منتشر می‌کنند که این مسئله می‌تواند یک تهدید باشد و شبهات و اشکالات جدی را ایجاد کند، اما از سوی دیگر این فرصت هم ایجاد شده است تا از ظرفیت گسترده رسانه‌ای ایجاد شده برای جهاد تبیین استفاده کنیم و همه باورمندان به حوزه معارف دینی در حد توان خود، یک رسانه در این زمینه باشند.
نصرالهی افزود: باید باور داشته باشیم که محاصره تبلیغاتی تنها در حوزه سیاسی نیست بلکه در حوزه رسانه نیز مطرح است، بنابراین جهاد تبیین در عرصه رسانه‌ای می‌تواند در خروج ما از محاصره تبلیغاتی کمک کننده باشد اما متاسفانه تاکنون به طور ناخواسته در حوزه جهاد تبیین دینی غفلت کرده ایم که باید آن را جبران کرد. 
وی تصریح کرد: افراد با تجربه در حوزه رسانه باید از تمامی ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرده و برای ترویج و سیره فرهنگ رضوی پای کار بیایند. 
نصراللهی افزود: جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) این فرصت را فراهم کرده است و همه فعالان رسانه‌ای باید با مشارکت گسترده در این جشنواره و ارتقای کمی و کیفی محتوای تولیدی در حوزه دینی و فرهنگ رضوی، به برگزاری هر چه بهتر، باشکوه‌تر و قدرتمندتر جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.