رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: زائران امام رضا(ع) به طور قطعی در سال ۱۴۰۳از طریق خط ۳ و محورهای میدان الشهداء ، باب الجواد و پایانه مسافربری به قطار شهری دسترسی پیدا خواهند کرد.

 اتصال حرم مطهر رضوی به قطار شهری در سال  ۱۴۰۳/ اجرای طرح زوج و فرد تابع مصوبات شورای ترافیک هستیم

حسن موحدیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد : یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی اجرای طرح زوج و فرد است که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای زائرانی که با خودروهای شخصی به مشهد سفر می کنند گردد و در حال حاضر نیز متوقف می باشد بنابراین در این زمینه شورای هماهنگی ترافیک هر تصمیمی به تصویب برساند اجرا خواهیم کرد .

وی افزود: از طرفی ساختن پارکینگ در اطراف و مجاورت حرم مطهر نیز به طور خود به خود باعث ایجاد ترافیک بیشتر در این محورها می شود زیرا ساخت پارکینگ به زائران و مجاوران القا می کند که با خودرو شخصی در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی تردد کنند .

موحدیان ادامه داد: راهبرد شورای ششم برای حل مساله ترافیک در این منطقه ، ساخت پارکینگ در فاصله های معقول و منطقی تا حرم مطهر است تا زائران و مجاوران خودروهای خود را دراین پارکینگ ها قرار داده و با وسلیه نقلیه رایگانی که شهرداری مستقر خواهد کرد به زیارت مشرف شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در میدان شهدا پارکینگ هشت اباد در حال ساخت است، بیان داشت: در مناطق دیگر نظیر فلکه برق نیز به دنبال خرید زمین برای ساخت پارکینگ هستیم که با توجه به گران بودن زمین اولویت بر ساخت پارکینگ طبقاتی در این محورها می باشد و امیدواریم حداقل در این دوره زمین های مورد نیاز خریداری و تملک آنها صورت بگیرد . همچنین برای ساخت پارکینگ در چهار راه مقدم طبرسی و پنج راه پایین خیابان نیز طرح مطالعاتی آن توسط مشاور در حال بررسی است .

وی ادامه داد: اولویت دیگر مدیریت شهری در این دوره برای کاهش ترافیک در این محورها، اتصال حرم مطهر رضوی به قطار شهری از طریق خط ۳ و ایستگاه های پایانه مسافربری ، باب الجواد و میدان شهداء است که طبق پیش بینی ها و در صورتی که مشکل خاصی رخ ندهد در اواخر سال اینده این موضوع اجرایی خواهد شد اما در هر صورت به طور قطع می توان گفت که زائران در سال ۱۴۰۳از این امکانات بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.