این روزها بازار تبریک و قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگارانشان داغ است. اهالی رسانه هم این روزها بیش از همیشه در مرکز توجهات کلیشه‌ای و تشریفات معمول هستند اما امسال دست‌کم برای خبرنگاران سینمایی یک سال متفاوت بود.

احترام به ساحت خبرنگاران به سبک سازمان سینمایی

روز گذشته مراسم قدردانی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، معاونان و مدیران سازمان سینمایی در موزه سینمای ایران برگزار شد اما این مراسم با رویدادهایی که این روزها در حوزه‌های مختلف برپا می‌شود تفاوت‌های عمده‌ای داشت و همه چیز به اهدای هدایای یادبود ختم نشد. نکته مهم «ضیافت قلم» در محترم شمردن شخصیت خبرنگاران و ارج نهادن به زحمات هر یک از آن‌ها بود که برخلاف رسم و سنت‌های معمول است که آن‌ها را دعوت و فله‌ای تجلیل می‌کنند.
در این مراسم از تک‌تک خبرنگاران فعال رسانه‌های مکتوب، برخط و همچنین خبرنگاران آزاد برای حضور روی سن دعوت شد و توسط محمد خزاعی و سینماگران مدعو از آن‌ها تجلیل به عمل آمد. این حرکت شایسته این پیام را به ذهن متبادر می‌کند که مسئولان سازمان سینمایی فقط دعوتمان نکردند که مثل هر سال تشریفاتی را به جا بیاورند و بروند تا سال دیگر؛ بلکه آمده‌اند که بگویند برای شما و آنچه انجام می‌دهید ارزش قائلیم و این بسی جای تأمل دارد.
از دیگر نکات مثبت این مراسم که نشان از خوش‌ذوقی و ذکاوت برگزارکنندگان داشت دعوت و قدردانی از سینماگران شاخصی همچون غلامرضا موسوی، رسول صدرعاملی، حبیب اسماعیلی و فریدون جیرانی (که به علت بیماری در مراسم حاضر نشد) بود.
سینماگرانی که خودشان روزگاری در دنیای مطبوعات قلم زدند و حالا پیشکسوت ما هم هستند و تقارن حضور سینماگران مطبوعاتی در کنار خبرنگاران ارزش این مراسم را بیش از پیش کرد. ای کاش حوزه‌های خبری دیگر هم به چیزی بیشتر از برپایی صرف یک مراسم تجلیل فکر کنند و دست‌کم در این روز که متعلق به خبرنگاران است به سیاقی محترمانه زحماتشان را ارج نهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.