در ادامه سفرهای تحریک‌آمیز مقام‌های آمریکایی به تایوان بدون توجه به حساسیت چین، «اریک هولکامب» فرماندار ایالت ایندیانا وارد تایپه شد.

فرماندار ایالت ایندیانا وارد تایپه شد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه سفرهای تحریک‌آمیز مقام‌های آمریکایی به تایوان، «اریک هولکام» فرماندار ایالت ایندیانا یکشنبه (۲۱ اوت) وارد تایپه شد و به آخرین مقام آمریکایی تبدیل شد که از تایوان بازدید و از فشارهای چین برای عدم انجام چنین سفرهایی سرپیچی می‌کند.

به گزارش رویترز، وی در توییتی اعلام کرد که از کره جنوبی نیز دیدن خواهد کرد. به گفته دفتر ریاست‌جمهوری تایوان، این مقام آمریکایی صبح دوشنبه با «تسای اینگ-وِن» رئیس‌جمهور تایوان دیدار خواهد کرد.

هولکام در توییتر خود نوشت: برای این که این هفته را صرف ایجاد روابط جدید، تقویت روابط طولانی‌مدت و تقویت مشارکت‌های بخش کلیدی با تایوان و کره جنوبی کنم، پرانرژی هستم.

اخیراً سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به‌رغم هشدارهای چین، به تنش در روابط پکن و واشنگتن و همچنین تنش در تنگه تایوان دامن زده است. چین در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی، با اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی در تنگه تایوان و اعمال تحریم علیه تعدادی از مقامات تایوانی حامی استقلال این جزیره پاسخ داده است.

پس از سفر جنجالی پلوسی به تایپه، هیأت دیگری از کنگره آمریکا یکشنبه ۲۳ مرداد وارد تایوان شد. «کورت کمپل» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منطقه ایندوپاسفیک در نشست خبری اخیر خود در خصوص واکنش پکن مدعی شد: چین بیش از حد واکنش نشان داده و اقداماتش همچنان تحریک‌آمیز، ثبات زدا و بی‌سابقه است.

«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن سفر نانسی پلوسی به تایوان و نادیده گرفتن سیاست اعلامی آمریکا درباره پایبندی به اصل «چین واحد» گفت: این ایالات متحده است که صلح و ثبات دو سوی تنگه (تایوان) را تضعیف کرده، نه چین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.