مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان زنجان دارای سند مالکیت هستند. 

عمده نیات وقف در زنجان  تعزیه داری امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست خبری اظهار کرد: استان زنجان بیش از دو هزار و ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۳ هزار رقبه و دارای ۵۷ نیت اصلی دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد تومان اجرای نیات صورت گرفته است اظهار کرد: عمده نیات با موضوع تعزیه داری امام‌حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) است.
کرمی گفت: کمترین موقوفات ما قرآنی است که لزوم توجه به این امر ضروری به نظر می رسد.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به عملکرد شاخص قرآنی این اداره کل افزود: در سال گذشته استان زنجان ۵ رتبه برتر استانی را کسب کرد.
وی با بیان اینکه هزینه مسابقات سراسری قرآن بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است عنوان کرد : علیرغم میل باطنی توان حمایت مناسب از سوی اوقاف برای جامعه قرآنی آنطور که باید در شأن آنان محقق نمی گردد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای ۳ طرح شمیم خدمت با موضوع اشتغال زایی برای اقشار کم‌ در آمد گفت : برای بیش از ۳۰ نفر سرپرست خانوار خانم این طرح در حال اجرا است.
حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به پارک هاشمی نژاد تأکید کرد: اوقاف استان مانع ساخت پارک هاشمی نژاد نیست و تلاش خواهیم کرد اختلافات پیش آمده در این خصوص را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم و پیگیر حقوق موقوفه هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.