معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات هفت هزار تن سیر به ارزش چهار میلیون دلار از این استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا خبر داد.

هفت هزار تن سیر از استان همدان به خارج از کشور صادر شد

«حسین فضلی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تولید سیر استان در سال جاری ۴۴ هزار تن است که هفت هزار تن صادر و مابقی به صورت تازه خوری، فرآوری شده و سیر خشک استفاده شده است.

وی با بیان اینکه صادرات سیر در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است اظهار داشت: بالا بودن هزینه تولید سیر درجه یک در داخل کشور و باصرفه نبودن قیمت تمام شده سیر بسته بندی شده با قیمت جهانی و بازارهای هدف صادراتی از عمده دلایل کاهش صادرات سیر همدان است.

فضلی با بیان اینکه حدود هفت هزار تن سیر در صنایع غذایی و شوریجات مصرف می شود یادآور شد: در استان همدان چهار سردخانه نگهداری سیر با ظرفیت هفت هزار تن فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: همچنین چهار واحد سردخانه ای به ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال احداث و ایجاد شهرک تخصصی سیر در دست اقدام است.

چهارمین جشنواره ملی سیر و موسیر با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روستاها تیرماه امسال در روستای سولان شهرستان همدان برگزار شد.

سال زارعی گذشته ۴۲ هزار تن سیر خشک در چهار هزار هکتار سطح زیر کشت در استان تولید شده است و هشت هزار و ۳۰۰ تن نیز سیرتر برای مصرف تازه خوری تولید شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.