استاد حوزه و دانشگاه گفت: اشکال ما آن است که خود را در مسیر پیشرفت نمی‌بینیم و حزب‌اللهی‌ها افتاده‌اند به دفاع کردن از انقلاب، درصورتی که باید مطالبه کنند؛ حزب‌اللهی‌ها باید برای پیشرفت کشور مطالبه‌گری کنند.

پناهیان: حزب‌اللهی‌ها باید برای پیشرفت کشور مطالبه‌گری کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی شاهچراغ(ع) در امامزاده شاه‌میر حمزه اصفهان اظهار داشت: درخصوص وضعیت کنونی که شاهد آن هستیم می‌توانیم به ضرب‌المثلی که می‌گوید مرغ همسایه غاز است اشاره کنیم، در همین باره هنگامی که شما تصور کنید دیگران از شما خوشبخت‌تر و جلوترند بی‌تاب شده و حالتان بد می‌شود و دیگر گوش شنوایی ندارید. این مرغ همسایه غاز است درد بی درمان خیلی از افرادی است که فکر می‌کنند در تمدن غرب محسنات زیادی وجود دارد.

پناهیان با بیان آنکه کفر اصطلاح قرآنی است، آیا آنها خوشبخت هستند؟ آنها کسانی هستند که نان در خون مردم می‌زنند، آیا فکر می کنید با تکنولوژی و فروش خودرو خوشبخت هستند؟ آنها نان در خون مردم می‌زنند و می‌خورند، فکر می‌کنید آلمان با فروش ماشین‌هایش ثروتمند شد؟ اگر اینگونه باشد چرا در تمامی جنگ‌ها پای آلمان در میان است.

وی بیان کرد: در یمن هر ده دقیقه یک کودک کشته می‌شود، مرگ بر انسان‌های روشن فکر با کلاس غربی که عامل کشته‌شدن هر ده دقیقه یک کودک در یمن به خاطر دستیابی به نفت ارزان می‌کشند. به نظر شما این مدیریت صحیح است؟

پناهیان خاطرنشان کرد: عارف بزرگ آیت الله بهجت می‌فرمایند؛ واقعا بی‌انصافی است که کسی متوجه نشود که دولت‌های مهم دنیا حتی دنیاداری را هم بلد نیستند.

وی با طرح این سوال که آیا حزب‌الهی‌های ما حزب‌الهی هستند؟ با اشاره به فیلم بیگانه‌ای در میان ما، گفت: این فیلم در مورد زندگی یهودی‌ها در آمریکا است که نکته‌های زیادی دارند که در بخشی دختر و پسر یهودی که می‌خواهند به کلاس روند در مینی‌بوسی که نشسته‌اند بینشان پرده کشیده شده، هنگامی که دلیل این کار را جویا می‌شوند می‌گوید ما میخواهیم جهان را اداره کنیم اگر جوانهایمان دچار چشم‌چرانی شوند بهترین تکنسین و نخبه‌ها را تربیت نکرده‌ایم.

پناهیان تصریح کرد: آنهایی که جهان را اداره می‌کنند دنبال هرزگی نمی روند. باید به سوال‌هایی چون در جهان چه خبر است؟ آیا کفر در حال فروپاشی است؟ چرا کفر ظاهر پرطمطراقی دارد ؟ و نقایص کفر چیست؟ پاسخ دهیم. ما نمی‌توانیم مثل کشورهایی چون آمریکا زندگی کنیم چرا که ما عدالت‌خواهیم. نمی‌توانیم همچون پلیس وحشی آمریکا سالانه هزار نفر را با تیر مستقیم بکشیم.

وی با بیان آنکه باید روش خودمان را برای پیشرفت داشته باشیم، اظهارداشت: پیشرفته چهل ساله ایران به هیچ‌کدام از روش‌های ناهنجار و وحشیانه سایر کشورهای غرب نیست و به دلیل آنکه ما روش خود را داریم این موضوع به درد دشمن تبدیل شده است. ما در حال ساختن خانه تمدن ایرانی اسلامی خودمان هستیم، با اینکه مشکلات دارد اما خانه خودمان است و در آن راحتیم.

پناهیان ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌گویند آن مفهومی که می‌تواند اهداف نظام اسلامی را تاحدود زیادی در خود جمع کند و به ما نشان دهد مفهوم پیشرفت است. مهم‌ترین ویژگی برای جامعه‌ای که پیشرفت می‌کند بردباری و صبر است، ایشان می‌فرمایند که موانع بیرونی پیشرفت مواردی چون القا ناتوانی، تبیین دروغ، تحریف حقایق تاریخی، شکست معرفی کردن پیروزی‌ها، ضعف‌های کوچک را بزرگ معرفی کردن، ضعف های مدیریتی را منتسب به نظام کردن و این دست موارد است.

وی با بیان آنکه ما درحال پیشرفت هستیم و در این راه باید انگیزه بسیار قوی داشته باشیم، بیان کرد: پیشرفتی که ما تاکنون داشتیم عزتمندانه بوده است. ما اگر پهبادآمریکایی را زدیم خودمان زدیم و به تکنولوژی خودمان تکیه کردیم. اگر در قراردادهای بین‌المللی که اخیرا ایران حضور پیدا کرده خودمان به این جایگاه رسیده‌ایم. ما می‌خواهیم ادامه راه را هم خودمان برویم. اگر مسئول بد داشتیم خودمان انتخاب کردیم حتی جایگزین بد آن را نیز خودمان انتخاب کردیم. ما ایرانی هستیم و ایرانی نمی‌تواند زیر بار کسی رود.

حزب‌اللهی‌ها برای پیشرفت مطالبه‌گری کنند

پناهیان خاطرنشان کرد: اشکال ما آن است که ما خود رادر مسیر پیشرفت نمی‌بینیم و حزب‌اللهی‌ها افتاده‌اند به دفاع کردن از انقلاب، درصورتی که باید مطالبه کنند که هرچیز که مانع پیشرفت است را با آن مقابله کنند. حزب‌اللهی‌ها باید برای پیشرفت مطالبه‌گری کنند و بایستند.اگر مسئولی بخواهد برای پیشگیری از خرابکاری تنها مراعات کند این مسئول، قاتل این انقلاب و ملت است چرا که رهبر می‌فرمایند محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است. ملتی که ذهنش مشغول مقوله پیشرفت نباشد که برای این موضوع تهاجمات مختلفی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد و گفتمان و محورش پیشرفت نباشد حتی اگر صرفا به عدالت بپردازد، محکوم به نابودی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.