۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 827801

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴ ماه از شروع طرح دارویاری می گذرد. اکنون در مرحله گذار و انتقال از یک وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم که در دوران گذار مشکلاتی داشتیم.

وزیر بهداشت از وضعیت طرح دارویاری خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور (گزارش دوم از نحوه اجرای طرح دارویار) گفت: با حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ اختیار به وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویاری داده شد؛ در طرح دارویاری موضوع سیاست های ارزی در تامین دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه چهار ماه از شروع طرح دارویاری می گذرد، گفت: اکنون در مرحله گذار و انتقال از یک وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم که در دوران گذار مشکلاتی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هدف از اجرای طرح دارویاری این بود که وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از آن به تولید پویا و غیر وابسته برگردد؛ مشکل اساسی ارزهای ترجیحی این بود که بدون حساب و کتاب داده می شد و رانت هایی را به وجود می آورد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.