معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از راه‌اندازی افزون بر ۱۰۰ پروژه دانش بنیان و ۴۰۰ استارت‌آپ در این ستاد خبر داد.

راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ پروژه دانش‌بنیان و استارت‌آپ توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش قدس آنلاین، سیدمصطفی سیدهاشمی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای حمایت از فناوران و طرح‌های دانش بنیان، گام‌های بلندی برداشته است و با تشکیل موسسه دانش بنیان به عنوان بزرگترین موسسه دانش بنیان در سطح کشور، توانسته است براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رتبه دوم فعالیت‌های دانش بنیان کشور را کسب کند و این بیانگر آن است که برای جوانان، فناوران و فعالیت‌های دانش بنیان ارزش قائلیم و مورد حمایت همه جانبه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: فعالیت در حوزه دانش‌بنیان با سایر فعالیت‌ها در حوزه تولید متفاوت و اغلب ریسکی است، چون ممکن است از ۱۰ محصول دانش‌بنیان یکی به نتیجه برسد. با این حال افزون بر ۱۰۰ پروژه دانش بنیان و ۴۰۰ استارت‌آپ در این ستاد راه‌اندازی شده است.

سیدهاشمی با تاکید بر اینکه در ورود به فعالیت‌های دانش بنیان هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت: صنایع دارویی، کشاورزی، تامین قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، تامین نیازهای نیروگاه ها و ... از موضوعات مهمی است که ستاد اجرایی فرمان امام فعالیت دانش بنیان انجام داده و برای ورود به سایر حوزه‌ها نیز محدودیتی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح کارخانه تمام‌ایرانی دانش بنیان تولید آلومینای آلفا به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساوه اظهار کرد: با افتتاح این واحد تولیدی شاهد عرضه محصولات دانش بنیان در شهرستان ساوه هستیم. خط تولید آلومینای ذوب سفید در کشور وجود نداشت، اما با تلاش متخصصان و فناوران ستاد اجرایی، دانش آن برای ایران اسلامی به ارمغان آمد و با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی ستاد در مدت زمان یکسال، این محصول کاملا ایرانی تولید و عرضه شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر نیروی انسانی متخصص در این کارخانه اظهار کرد: تا به امروز واردات این محصول ۳۶ الی ۴۰ میلیون دلار برای کشور هزینه داشته ولی افتتاح کارخانه موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود و این محصول برای صنایع نسوز با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد که در گذشته به سختی و با قیمت گران و کیفیت پائین وارد کشور می‌شد.

وی با اشاره به اهداف توسعه‌ای تولید محصول تولید آلومینای آلفا اظهار کرد: در چشم‌انداز توسعه‌ای برای تولید مواد اولیه کوره‌های آهک، محصولاتی نظیر کاشی‌ها و سرامیک‌ها که به شدت نیازمند صنایع نسوز هستند، برنامه داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.