رسانه‌های دولتی چین اعمال محدودیتهای کرونایی علیه مسافرانی که از چین به آمریکا می‌روند را تبعیض آمیز خواند و از آن انتقاد کرد.

انتقاد چین از آمریکا به خاطر اعمال محدودیت‌های کرونا علیه پکن

به گزارش قدس آنلاین، بعد از اعمال محدودیتهای جدید از سوی دولت آمریکا برای مسافران ورودی از چین، روزنامه گلوبال تایمز که مواضع دولت پکن را بازنشر می‌دهد این محدودیتها را تبعیض آمیز خواند.

به دنبال انتشار اخباری از تشدید شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین، واشنگتن شرط ورود مسافران از چین را تست منفی قبل از پرواز اعلام کرده است.

اما چین می‌گوید که شرایط کرونا در این کشور تحت کنترل است و رسانه‌های غربی را به تحریف واقعیات متهم کرده است.

گلوبال تایمز در ادامه گزارش خود نوشت، هدف اصلی غربیها تخریب تلاشهای سه ساله چین برای کنترل کووید-19 و حمله به سیستم این کشور است. این گزارش به نقل از متخصصان بهداشت اقدامات غرب را بی فایده و تبعیض آمیز خوانده است.

دولت ژاپن نیز سه شنبه گذشته اعلام کرد که همه افرادی که به سرزمین اصلی چین سفر کرده‌اند و به مدت هفت روز در آنجا مانده‌اند باید برای ورود به ژاپن تست کرونا بدهند. این قانون از امروز جمعه اجرایی می‌شود. توکیو همچنین قصد دارد شمار پروازها از چین به ژاپن را محدود کند.

دولت هند نیز محدودیتهای مشابهی را بر روی کشورهای چین، ژاپن، تایلند و کره جنوبی اعمال کرده است.

به ادعای «خبرگزاری فرانسه» شهرهای سراسر چین هم اکنون گرفتار جهش در موارد ابتلای به کروناویروس شده و این روند منجر به خالی شدن قفسه‌های داروخانه‌ها و ازدحام در بیمارستان‌ها و کوره‌های مرده‌سوزی شده است.

براساس گزارش رسانه‌های غربی، آمریکا اعلام کرده که که از ۵ ژانویه 2023 تمام مسافران ورودی از چین، هنگ‌کنگ و ماکائو باید 48 ساعت قبل از پرواز آزمایش کرونا داده باشند و جواب آزمایش آنها منفی باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.