نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: میزان درآمد کشور کافی نیست و باید اقتصاد و تولید ثروت در ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتقا یابد.

میزان درآمد کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتقا یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه خود به استان زنجان، افزود: در این راستا باید از اختیارات موجود و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و همچنین مولدسازی سرمایه‌ها را در دستور کار قرار داد.

نیکزاد با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد اعتبارات کشور در دست استان‌ها است،افزود: از ۵۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کشور که از محل از مالیات، فروش نفت، فروش دارایی و اوراق به دست آمده، ۲۴۶ هزار میلیارد تومان آن به میزان هزار میلیارد تومان به حقوق، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی، ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سود اوراقی که آقای روحانی قول داده بود، ۷۷ هزار میلیارد تومان برای اصل اوراق سررسید شده، ۶ هزار میلیارد تومان برای کارهای ضروری، ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اقدامات دیگر صرف شده و از ۳۶ هزار میلیارد تومان نیز بخشی برای امور ملی و ۱۰ درصد برای امور استانی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نباید قولی دهیم که نتوانیم عمل کنیم، اضافه کرد: اگر چند قول که قابلیت انجام دارد بدهیم بهتر از ۵۰ قول بدون عمل است.

نیکزاد افزود:ما باید آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم، بنابراین از میزان اعتباری که در اختیار استان قرار گرفته و امکان رسیدن به نتیجه با آن وجود دارد باید طرح ها پیگیری شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ویژگی های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای مردان و زنان با غیرت ایران بسیار سنگین بود که شخصی بیخودی همانند رئیس جمهور آمریکا بگوید که با دستور من حاج قاسم ترور شد.

وی اظهار کرد: این موضوع برای ما ناراحتی زیادی بار آورد اما شهید سلیمانی با اعتقاد و اختیار کامل به این سفر رفتند چون یقین، اخلاص، شجاعت و ولایت مداری داشتند ولی اگر نظر ولایت نبود، حاج قاسم، حاج قاسم امروزی نبود.

نیکزاد افزود: بسیاری در این کشور در حال حرکت در مسیری بودند که طرد شدن از قطار انقلاب را در پی داشت اما با نظر ولایت فقیه به قطار انقلاب بازگشتند و عده‌ای از این قطار جا ماندند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی پیش از این جلسه به صورت میدانی از پروژه های تعریض محور زنجان - دندی و ۲ بانده کردن محور زنجان - بیجار بازدید کرد.

راه اصلی زنجان - دندی - تکاب ۱۷۴ کیلومتر است که تعریض ۲۶ کیلومتر آن در محدوده گردنه چایرلو در اولویت قرار دارد.

اعتبار مورد نیاز برای عملیات در این محدوده ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که قرار است ۵۰ درصد توسط ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) تامین شود.

عملیات ۲ بانده کردن محور زنجان - بیجار نیز به طول ۳۵ کیلومتر به پایان رسیده و ادامه پروژه در قطعه سوم پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجرا است.

۷۶ کیلومتر از راه ارتباطی زنجان-بیجار در محدوده استان زنجان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.