امام جمعه ایلام گفت: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری درباره تبیین جایگاه زن در اسلام باید به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار جهانیان قرار بگیرد.

سخنان رهبر انقلاب درباره جایگاه زن در اسلام به زبان‌های مختلف ترجمه شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین "الله‌نورکریمی‌تبار " در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، اظهار کرد: امروز سالروز درگذشت حضرت ام البنین است بانویی که در حادثه کربلا حضور نداشت اما بعد از آن آن چنان زیبا درخشید که ماندگار شد، چون ۴ فرزند دلاور او به شهادت رسیدند و زمانی که برایش خبر حادثه آوردند جویای حال حضرت ابوالفضل العباس (ع)شد .
وی با بیان اینکه ولایتمداری و ایثار و تلاش این بانو در دفاع از ولایت با آگاه سازی مردم زمان خود الگویی ماندگار است، گفت: صبر و ایثار مادران و همسران شهدا ما را مدیون آنان ساخته و ما باید همواره قدردان آنان باشیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با بانوان، گفت: معظم‌له در این دیدار سخنان حکیمانه ای داشتند و جایگاه زن را در اسلام چنان تبیین کرد که باید به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار جهانیان قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام به دفاع جانانه مقام معظم رهبری از کسانی که حجاب ضعیف دارند اشاره کرد و گفت: این خود نکته ای مهم است و همه ما باید به کار فرهنگی در این زمینه توجه کنیم و وظیفه ما در حد امر به معروف و نهی از منکر است و بیش از آن مسئولیتی نداریم ، هر چند حجاب کامل از ضروریات دین است.
کریمی‌تبار با قرائت بخش هایی از متن نامه معروف «جوانا فرانسیس» روزنامه‌نگار آمریکایی به زنان لبنانی گفت: این زن از زنان مسلمان می خواهد خود را به عنوان الگو معرفی کنند و از آنان می خواهد که پاکی خود را نگهدارند و این صدای جوانی است که غرب را می شناسد و نامه‌ی او نامه ای دردمندانه است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه ایلام در خطبه اول گفت: یکی از ویژگی‌های متقین شکرگزاری در برابر خداوند و بندگان خدا است چرا که شکر کار خوب را باید به جا آورد و قرآن بر این نکته نیز تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.