شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر اسبق قطر، نسبت به هرگونه تحرک نظامی احتمالی در حوزه خلیج فارس هشدار داد و گفت: هر رخدادی که ثبات و امنیت این منطقه را متزلزل کند، پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی در پی خواهد داشت.

هشدار نخست وزیر پیشین قطر نسبت به هرگونه تحرک نظامی در خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، وی با انتشار مطالبی در اکانت توییتری خود نوشت: وضعیت در منطقه خلیج فارس مملو از مخاطرات است لذا همه ملزم به دقت و توجه و هوشیاری در پیش بینی هر احتمال ممکن هستند، دولتهای غربی به رهبری ایالات متحده آمریکا هنوز موفق به احیای توافق هسته ای جامع با ایران نشده اند.

وی افزود: از سوی دیگر می دانیم که اسرائیل به شدت برای به دست آوردن تجهیزات و تسلیحاتی است که بتواند اهداف ایرانی را هدف قرار دهد و طرف آمریکایی همچنان برای ارائه این سلاح ها به اسرائیل مردد است.

وی ادامه داد: اگر برجام احیا نشود و آمریکا تسلیحات مورد نیاز را در اختیار اسرائیل قرار دهد، ممکن است منجربه اقدام نظامی شود که این وضعیت امنیت و ثبات را در منطقه متزلزل کرده و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وخیمی درپی خواهد داشت.

شیخ حمد بن جاسم گفت: بنابراین امیدوارم که ما در منطقه خلیج فارس از همه مجاری ممکن، خطر هر گونه تشدید تنش نظامی را برای آمریکا و غرب گوشزد کرده ولزوم حل مسالمت آمیز مشکلات موجود را توضیح دهیم، زیرا درصورت بروز هرگونه تنش، ما نخستین متضرر ازاین وضعیت خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش ازاین به احتمال دستیابی به توافق بین غرب و ایران بسیار خوشبین بودم، اما اکنون این خوشبینی کمتر شده، اما به هر حال تحول مثبت دراین زمینه دور از ذهن نیست و من احتمال احیای توافق هسته ای که ما را از مخاطرات و پیامدهای شکست این روند در امان می دارد، رد نمی کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.