شهردار شهرآباد بردسکن گفت: از اسفندماه سال قبل که شاخص واریزی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها دچار تغییراتی شد موجب به نابودی کشاندن شهرداری های کوچک گردید.

تغییر شاخض مالیات بر ارزش افزوده، مقدمه نابودی شهرداری شهرهای کوچک

به گزارش قدس خراسان،علی نجفی عنوان کرد: برخی شهرداری‌های کوچک برای تأمین حقوق کارکنانشان با مشکلات جدی مواجه‌اند، مشکلات شدید مالی شهرداری‌های کوچک از جمله شهرآباد موجب شده که در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: از اسفندماه سال قبل که شاخص واریزی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها دچار تغییراتی شد و مبنای توزیع اعتبارات جمعیت قرار گرفت، شهرداری‌های شهرهای کوچک با مشکلات جدی مواجه شدند.

نجفی با بیان اینکه این اقدام موجب نابودی شهرداری‌هایی با کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت شد، عنوان کرد: برای شهری مانند شهرآباد که ماهیانه از محل ماده ۳۹ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فقط ۱۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کرده به یک‌باره به ۲۸ میلیون تومان کاهش یافت.

شهردار شهرآباد خاطرنشان کرد: در صورتی این کاهش اعمال شد که ماهیانه هزینه‌های شهرداری شهر شهرآباد با کمتر از ۳۰۰۰ نفر جمعیت ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی گفت: با این قانون به کلان شهرهایی مانند مشهد ماهیانه مبالغ میلیاردی اضافه شد، در واقع از شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر می‌گیرند و به شهرهای کلان که اصلاً نیازی ندارند می‌دهند.

نجفی گفت: متأسفانه با این اقدام عدالت رعایت نمی‌شود، اگرچه شهرآباد ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد ولی به دلیل مهاجرت‌های فصلی حدود ۳۰۰۰ نفر بیشتر ثبت نشده است، اکنون برای هزینه‌های جاری با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای شهرهایی با جمعیت کم ضریب جداگانه‌ای در نظر گرفته شود و جمعیت شهرهای کوچک را با شهرهای بزرگ مقایسه نکنند.

شهردار شهرآباد افزود: شهر کویری شهرآباد در فاصله ۱۴ کیلومتر تا مرکز شهرستان بردسکن قرار دارد و شغل اغلب مردم منطقه کشاورزی و دامداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.