رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فضای اندیشه ورزی نگاهی متفاوت تری در دانشگاه دارد و این فضا در دانشگاه باز است نگاه ما توسعه درون آموزش، پژوهش، فناوری، بهداشت، درمان، دارو، غذا و حتی دانشجویی است که همچنان در حال پیشرفت آنان هستیم.

اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی در زاهدان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب غزنوی امروز سه شنبه در افتتاحیه اندیشکده سلامت در تمدن اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: این دانشگاه با نزدیک به چهارصد عضو هئیت علمی از دانشگاهای برتر علمی پژوهشی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اهمیت اندیشکده ها ادامه داد: در جمع های بسیار زیادی درباره موضوعات مختلف و گوناگون با همدگیر صحبت می کنیم اما از دل این ها هیچ وقت نتواستیم این موارد را سازماندهی کنیم و از این سازماندهی نتیجه کاربردی بدست آوریم. همه این‌ موارد با اتمام جلسات تمام می شود لذا جلسات اندیشگاهی به کلی متفاوت تر از آن چیزی می باشد که اتفاق افتاده است. تنها امکاناتی که درون جلسات این اندیشکده ها لازم است فقط اندیشه است. هیچ امکاناتی نه تنها نمی خواهد بلکه انسان هایی می خواهد که اهل تامل و تفکر باشند و از آن ها راهکار های برای مسائل و چالش های موجود انتظار داریم.

غزنوی تصریح کرد: با تعاریف وسیعی که سلامت در دنیا دارد و می دانیم سلامت مهم است اما دنیا توسعه یافته و زندگی های نوین تا دلتان بخواهد تجارب ناموفق طی کرده است. پس به این نکته حائز اهمیت می رسیم که میانبر این مسیر و پیش افتادن از کشور های پیشرفته در فضای اندیشگاهی میسر است پس باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به کم کاری موجود در حوزه تمدن اسلامی عنوان کرد: تمدن اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و خیلی ها هم مدعی هستند که هیچ اقدامی در این حوزه به آن صورت که شایسته آن می باشد صورت نگرفته است و در نهایت هم غربی ها از این کم کاری ما نهایت سو استفاده برای منفی جلوه دادن چهره کشورمان در رسانه های خودشان انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.