معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: این استان در سال ۱۴۰۱ به‌دنبال ایجاد ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل بود که  ۱۰۸ درصد این اشتغال براساس سامانه رصد محقق شده است.

۱۰۸ درصد اشتغال در گیلان محقق شده است 

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد اسحاقی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی گفت: شهرها و کشورهایی که در کنار دریا قرار گرفته اند به لحاظ اقتصادی در زمره کشورهای توسعه یافته قرار می‌گیرند چراکه دریا محور تحول اقتصادی محسوب می شود. باتوجه به این امر، گیلان باید به واسطه دسترسی به دریا به توسعه اقتصادی نزدیک شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان بندرانزلی اقدامات دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بیش از نیاز شهرستان شغل ایجاد شود.

به گفته وی، نرخ بیکاری گیلان از میانگین کل کشور کمتر و نرخ مشارکت استان از میانگین کل کشور بیشتر است. نرخ تورم کشور نیز ۴۵ درصد که این رقم در گیلان ۴۳.۸ درصد است.

اسحاقی ادامه داد: انتظارمان از مدیران جهادی دولت سیزدهم در نظام اسلامی مطالبه‌گری حقوق به حق مردم در همه حوزه ها است.

وی اقتصاد را به دو بخش پویا و ایستا تقسیم بندی کرد و افزود: اقتصاد پویا ثروت بیشتری تولید می کند و ثروت زمانی محقق می شود که پشتوانه علمی و مبتنی بر دانش داشته باشد. هیچ تصمیمی در حوزه اقتصادی نمی تواند ما را موفق کند مگر آنکه دانش بنیان و بروز بوده و قدرت رقابت پذیری در جغرافیاهای دیگر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: گیلان در سال گذشته ۷۲ مزرعه خاویاری داشت که امسال این تعداد به ۹۷ مزرعه رسیده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ از ۱۳۹ هزار هکتار اراضی رفع تداخل شده و برای ۲۲ درصد اراضی کشاورزی سند صادر شده است. در بخش حفظ حقوق عامه نیز ۹۲ هکتار از اراضی که به ناحق قرار داد بسته شده بود فسخ قرار داد شد و ۱۸۰ هکتار دیگر هم در حال فسخ قرار است.

وی در ادامه از دانش آموختگان دانشگاهی خواست تا مطالعات علمی خود را بصورت کاربردی وارد شهرستان و استان کنند و گفت: پشتوانه تفکر و تعقل ما را به نتیجه مطلوب می رساند، از روسای ادارات میخواهم تصمیمات شهرستانی را بر مبنای مطالعات تحقیقاتی اخذ کنند.

اسحاقی در مورد رفع مشکل کسبه ای که در آتش سوزی بازار گیلان دچار خسارت شدند نیز گفت: از محل تبصره ۱۶ به این افراد مساعدت لازم خواهد شد.

فرماندار انزلی نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان خصوصا جایگاه‌های سوخت در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال پیش بینی اقدامات خود حفاظتی را داشته باشند.

محمد پورخوش سعادت در ادامه خواستار جمع آوری زباله ساختمانی و زباله شهری در پارک قدس و پارک پاسداران شد و افزود: واحد های آتش نشانی و آمبولانش شبکه بهداشت و درمان در سطح شهر بصورت اماده باش استقرار یابند.

وی تاکید کرد: ادارات شهرستان یک نیروی اداری کشیک خود را بصورت شبانه روزی طی ایام نوروز و روزهای منتهی به پایان سال به فرمانداری معرفی کنند. یک نیرو نیز در مساجد با ابلاغ اداره اوقاف بصورت شبانه روزی مستقر شود و اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی ساماندهی مسافر کاشانه‌ها را در دستور کار قرار دهند. اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بندرانزلی بر نحوه عرضه کالا و عدم خروج از قیمت های مصوب نظارت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.