دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که فشاری خارجی بر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور وجود ندارد و این کشور با قدرت تمام از دارایی‌های ملی خود حفاظت می‌کند.

پاکستان هرگونه فشار بر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را قویاً رد ‌کرد

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای نسبت به برخی شایعات پس از سفر اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسلام‌آباد و بازدید ادعایی «رافائل گروسی» از تاسیسات اتمی این کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه با انتقاد از انعکاس نگاه منفی به سفر گروسی به پاکستان و تحت الشعاع قرار دادن برنامه‌های هسته‌ای و راهبردی این کشور، آمده است: برنامه‌های اتمی و موشکی پاکستان کاملا ایمن و بدون خطا است و متحمل هیچ فشار و چالشی نیست.

دفتر نخست وزیری پاکستان تاکید کرد: برنامه‌های هسته‌ای کشور یک سرمایه ملی است و دولت پاکستان با تمام قدرت از آن محافظت می‌کند.

بیست و ششم بهمن امسال مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سفر رسمی به پاکستان پیرامون گسترش همکاری‌های هسته‌ای به ویژه استانداردهای امنیتی برای ایمنی از تاسیسات اتمی با مقامات این‌ کشور گفت‌وگو کرد.‌

وزارت خارجه پاکستان پس از این بازدید اعلام کرد که سفر گروسی هیچ ارتباطی با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای نظامی اسلام‌آباد نداشته و محدود به همکاری‌های مسالمت آمیز و انرژی بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سال ۱۳۳۴ شمسی (۱۹۵۶ میلادی) تاسیس و پاکستان از اعضای بنیانگذار این نهاد جهانی محسوب می شود. پاکستان در سال ۱۳۷۶ شمسی (۱۹۹۸ میلادی) در پاسخ به اقدام کشور هند، آزمایش هسته‌ای انجام داد. این کشور دارای چند سری موشک های هسته ای و بالستیک است.

برخی موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی بین المللی ادعا کردند: پاکستان با سرعت زیادی در حال تقویت توان هسته‌ای نظامی خود است و تا سال‌های آینده، به سومین قدرت هسته‌ای جهان بعد از آمریکا و روسیه تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.