سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که اتحاد سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا بر علیه پکن توالی از حوادث پیچیده امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

چین: آمریکا و متحدانش با تفکر جنگ سرد عمل می کنند

سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدامات ضد چینی مشترک سه کشور آمریکا، استرالیا و انگلیس انتقاد کرد.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در انتقاد از اقدامات آمریکا و دو متحد دیگرش اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و استرالیا یک حلقه آنگلوساکسون با هدف ایجاد مشارکت امنیتی شکل داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین، با اشاره به تجهیز استرالیا به زیردریایی هسته ای از سوی آمریکا و انگلیس، تاکید کرد که این یک ذهنیت معمول دوران جنگ سرد است.

این مقام ارشد وزارت خارجه چین یادآور شد که چنین اقداماتی از سوی این سه متحد غربی توالی از رخدادهای پیچیده را باعث می شود که به طور جدی بر امنیت و صلح جهانی تاثبر خواهد داشت.

بنا به اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه میزبان سران استرالیا و انگلیس بود و در این دیدار از طرح‌هایی برای ارائه زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا رونمایی شد. اقدامی که به نوشته رویترز، برای مقابله با فعالیت‌های چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام صورت گرفت.

پیمان سه جانبه AUKUS مراحل متعددی را شامل می‌شود که بر مبنای آن دست کم یک زیردریایی آمریکایی در سال‌های آینده وارد بنادر استرالیا می‌شود و در اواخر دهه ۲۰۳۰ نیز زیردریایی‌های دیگری با طرح‌های انگلیسی و فناوری آمریکایی در اختیار دولت کانبرا قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.