نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که اعتماد عمومی به پلیس این کشور، در پی سلسله رسوایی‌های اخلاقی و نژادپرستانه ماموران این سازمان، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بسیاری از زنان از تردد به تنهایی در شب‌ واهمه دارند.

سقوط اعتماد انگلیسی‌ها به پلیس/ترس زنان از تردد شبانه در خیابان

به گزارش قدس آنلاین،  یافته‌های موسسه «ردفیلد ویلتون» نشان می‌دهد که فقط ۲۶ درصد مردم انگلیس دیدگاه مثبتی به عملکرد پلیس دارند؛ ۴۰ درصد از تردد تنها در شب احساس ناامنی می‌کنند و بیشتر از پنج سال پیش، نگران قربانی شدن در یک جنایت هستند.

این نتایج، نشان دهنده تغییر قابل توجهی نسبت به آمار سال گذشته است که ۲۵ درصد از مردم دیدگاه منفی نسبت به پلیس داشتند و ۳۸ درصد از این تشکیلات امنیتی حمایت کردند.

این آمارها پس از آن منتشر می‌شود که نتایج تازه‌ترین مطالعات صورت گرفته از عملکرد پلیس پایتخت انگلیس، تصویر تکان‌دهنده و اسفناکی را از عمق نژادپرستی و فساد اخلاقی در این نهاد امنیتی نشان می‌دهد. گزارشی که هفته پیش در پی قتل «سارا اورارد» - زن جوانی که پارسال بدست مامور پلیس لندن مورد آزار جنسی قرار گرفت و سپس به قتل رسید – منتشر شد از یک فرهنگ مسموم در بین مسئولان و کارکنان بزرگترین اداره پلیس انگلیس پرده بر می‌دارد. گزارش یادشده که از سوی بارونس «لویس کیسی» تهیه شده است، فرهنگ قلدری و ناکامی مسئولان اداره پلیس لندن را در مقابله با رسوایی‌های اخلاقی این سازمان روایت می‌کند.

«کیسی» در هر بخشی که بررسی کرده، از جمله فرماندهی حفاظت از پارلمان و مراکز دیپلماتیک، نقص‌های گسترده‌ای را کشف و توصیه کرده که این واحدها به بخش‌های تخصصی‌تر واگذار و یا به طور کلی منحل شود. این درحالیست که بحث واگذاری بخش‌های تخصصی، از مدت‌ها پیش مطرح است تا پلیس روی نظم عمومی پایتخت متمرکز شود.

بسیاری از مردم انگلیس هم طبق تحقیقات موسسه «ردفیلد ویلتون» معتقدند که بخش‌های تخصصی اداره پلیس باید منحل و وظایف آن به سایر نهادها واگذار شود. یافته‌های این موسسه انگلیسی نشان می‌دهد که ۲۴ درصد مردم احساس می‌کنند که در یک جامعه ایمن زندگی نمی‌کنند.

نیمی از آنها (۵۰ درصد) گفته‌اند که از تردد به تنهایی در شب احساس ناامنی می کنند؛ ۵۸ درصد از این آمار را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از نیمی (۵۵ درصد) از انگلیسی‌ها گفته‌ند که بیشتر از پنج سال پیش نگران ارتکاب جنایات علیه خود هستند. اما نکته قابل توجه در نظرسنجی صورت گرفته این است که بیشتر افراد شرکت‌کننده (۶۳ درصد) گفته‌اند که سطح اعتماد آن‌ها به پلیس در حد صفر است.

طبق یافته‌های موسسه «ردفیلد ویلتون» ۴۵ درصد مردم در پی گزارش «کیسی» معتقدند که پلیس توانایی انجام وظایف محوله را ندارد. کمی بیش از نیمی از مردم (۵۱ درصد) معتقدند که این سازمان باید با سازمان مجری قانون دیگری که وظیفه رسیدگی به جنایات ملی مانند تروریسم یا فساد را دارد، منحل شود.

«ایوت کوپر» نماینده حزب کارگر و وزیر کشور کابینه در سایه انگلیس درباره نتایج تحقیقات موسسه «ردفیلد ویلتون» گفت که برای «بازگرداندن اعتماد عمومی به پلیس» باید اقدام فوری صورت گیرد.

وزارت کشور انگلیس هم اذعان کرد: اعتبار پلیس بر اثر رویدادهای اخیر آسیب دیده و اعتماد مردم به این سازمان به طور قابل درکی متزلزل شده است. بر همین اساس وزیر کشور از روسای پلیس خواسته است تا افسرانی را که شایسته خدمت نیستند ریشه کن و به مشکلات ساختاری در این سازمان رسیدگی کنند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت که اعتماد عمومی به پلیس «به شدت آسیب دیده» و «تغییر فرهنگ و رهبری» را در این سازمان خواستار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.