مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل طرح سامانه انتقال آب سد گیوی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته هزینه شده و با اخذ مابقی اعتبارات این طرح به زودی به اتمام خواهد رسید.

۲ هزار میلیارد ریال صرف اجرای سامانه انتقال آب سد گیوی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی حیدری اناری روز چهارشنبه در بازدید از وضعیت سد و سامانه انتقال آب گیوی با تاکید بر لزوم تسریع در اتمام این طرح اظهار کرد: عملیات حفاری تونل اول به طول بیش از ۷۰۰ متر در سال گذشته به پایان رسید و عملیات بتن‌ریزی کف تونل هم در حال انجام است.

وی افزود: به منظور تسریع در انجام کار، عملیات حفاری تونل دوم از ۲ مسیر ورودی و خروجی به صورت همزمان در حال انجام بوده و تاکنون بیش از ۲۰۰ متر پیشروی داشته و ۴۰۰ متر باقی مانده آن به زودی به اتمام خواهد رسید.

حیدری بیان کرد: طی ۱.۵ سال گذشته حدود ۸۰۰ متر تونل آبرسانی در این سد حفاری شد که این میزان در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰ متر بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از سه هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت خواهد رفت.

بر اساس این گزارش ، حجم کل مخزن سد گیوی۵۷ میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی آن ۷۶ میلیون متر مکعب با ۱۰۲ متر ارتفاع است. این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب احداث شده است.

این سد روی رودخانه گیوی‌چای در ۵ کیلومتری شرق شهرستان گیوی احداث شده و دارای ارتفاع ۸۹ متر از کف رودخانه و ۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.