دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های انسان‌دوستانه‌ سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد: شهروندان افغانستان در بهار سال جاری با سطوح بی‌سابقه‌ی ناامنی غذایی، سوءتغذیه، کم‌بود آب و شرایطی شبیه خشکسالی روبه‌رو هستند.

سازمان ملل: کمک‌رسانی به افغان‌ها مستلزم ۷۱۷ میلیون دلار است

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری آوا، اوچا در تویتی گفت: بهار در افغانستان با سیلاب‌های ناگهانی، زمین‌لرزه و افزایش بیماری‌ها به هم‌راه بوده است.

اوچا می‌افزاید که برای رساندن کمک‌های اولیه به شهروندان افغانستان تا ماه ژوئن سال پیش رو به ۷۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلارنیاز است. به گفته‌ی اوچا، این پول برای ارائه‌ی مواد خوراکی، آب، کمک‌های اضطراری، درمان و آموزش هزینه خواهد شد.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های انسان‌دوستانه‌ سازمان ملل، چندی پیش نیز خواستار بودجه‌ی کافی و به ‌موقع برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه در افغانستان شده بود.

اوچا گفته بود: «با بودجه‌ی کافی، اعضای بشردوستانه می‌توانند گرسنگی در مقیاس بزرگ را کاهش دهند، از شیوع بیماری جلوگیری کنند و احتمال مرگ زنان را در هنگام زایمان، کاهش دهند.»

بر اساس آمار اوچا، ۲۸ میلیون شهروند افغانستان به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند که برای فراهم‌سازی نیاز این شمار از شهروندان، به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.