وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: طی ۲۰ ماه گذشته بیش از ۴۰۰۰ روستا به شبکه ملّی اطلاعات متصل شده و بیش از ۳۰۰۰ روستای باقیمانده هم تا پایان سال متصل خواهند شد.

۳۰۰۰ روستای باقیمانده تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، شبکهٔ ملی اطلاعات، که با نام‌های دیگر اینترنت ملی و شبکهٔ ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود، اینترانت ملی ایران است. این شبکه پروژه‌ای برای توسعه زیرساخت اطلاعاتی امن و پایدار ملی در ایران است.

در سالی که گذشت یکی از برنامه‌هایی که  در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار داشت، تحقق شبکه ملی اطلاعات بود که در همین راستا شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با مسئولیت وزیر ارتباطات شکل گرفته و هر هفته جلسه‌ای در همین خصوص برگزار می‌کند.

در همین زمینه «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار داشت:  در ۲۰ ماه گذشته بیش از ۴۰۰۰ روستا به شبکه ملّی اطلاعات متصل شده و ان شاالله بیش از ۳۰۰۰ روستای باقیمانده هم تا پایان سال متصل خواهند شد.

وی عنوان کرد: عمده این روستاها در نقاط صعب العبور و دورافتاده هستند که با سختی فراوان اتصال آنها انجام می شود.

پیشرفت این شبکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۳ درصد اعلام شده بود اما درحال حاضر به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است و آنگونه که وزیر ارتباطات اعلام کرده قرار است پایان امسال این عدد به ۷۵ درصد برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.