نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت ما اول ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس است، ادامه داد: ما با عمان می‌توانیم در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مبادلات کالا هم صادرات و واردات ارتباط داشته باشیم.

آصفری: اولویت ما ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس است/ تأکید بر نشست مشترک بین تجار ایرانی و عمانی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن آصفری در خصوص اهمیت سفر سلطان عمان به ایران اظهار کرد: ایران علاقمند است با همه کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط تنگاتنگی داشته باشد، متاسفانه به دلیل اشتباهات گذشته که تمام سیاست خارجی ما معطوف به اروپا شد و خروجی آن هم ایران هراسی بود که راه افتاد و حتی به تعهدات برجام هم عمل نکردند. 

وی افزود: در دولت آقای رئیسی موضوع دیپلماسی معطوف بر این است که با همه کشورهای دنیا بجز اسرائیل ارتباط برقرار باشد.

آصفری با بیان اینکه "اولویت ما اول ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس است"، ادامه داد: ما با عمان می‌توانیم در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مبادلات کالا هم صادرات و واردات ارتباط داشته باشیم و سیاست دلارزدایی که در دنیا و منطقه ایجاد شده را با مشخص کردن پول واحد بین دو کشور روابط را در حوزه های مختلف گسترش بدهیم. 

وی تاکید کرد: سفر پادشاه عمان به ایران می تواند هم پیام های خوبی برای کشور داشته باشد و هم زمینه نشست مشترک بین تجار ایرانی و عمانی را در جهت توسعه مبادلات اقتصادی با خود به همراه داشته باشد. 

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.