عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر احیای هشت دروازه تاریخی این شهر گفت: حفظ و احیای تاریخ ارومیه یکی از اولویت‌های شورا و مدیریت شهری است که باید به آن توجه شود.

عضو شورای شهر: هشت دروازه‌ تاریخی شهر ارومیه باید احیا شود

به گزارش قدس انلاین، عادل اعظم انهر با تاکید بر لزوم توجه به آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان ارومیه افزود: دروازه‌ها از نمادهای تاریخی این شهر هستند که هنوز طرفداران خود را داشته و مردم خواستار احیای آنها هستند.

وی گفت: شهرستان ارومیه هشت دروازه اصیل داشته است که محل ورودی‌های شهر محسوب می‌شدند که با گسترش شهرنشینی این هشت دروازه وارد حوزه اصلی شهر شده و به مروز حذف شد.

«دروازه یوردشاه» واقع در جنب میدان انقلاب کنونی، «دروازه نوگچر» واقع در پنجراه، «دروازه هندو یا عسگرخان» در محله عسگرخان، «دروازه بالو» واقع در میدان شهدا، «دروازه توپراق قلعه» واقع در جنب ساختمان اصلی آتش نشانی ارومیه (تقاطع خیابان‌های مدنی و مجاهد)، «دروازه هزاران» واقع در بخش پایانی خیابان شهید پزشکیان، «دروازه بازارباش» واقع در میدان جانبازان، «دروازه ارک» واقع در کوی بسیج نرسیده به تقاطع خیابان شهید کشتگر، هست دروازه تاریخی شهر ارومیه بودند.

وی توجه به میراث فرهنگی را از اولویت‌های شورای اسلامی ارومیه دانست و ادامه داد: احیای دروازه‌های شهر نمادهای تاریخی ارومیه همچون «یئدی درمان» از سوی شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری باید صورت گیرد تا نمادهای این شهر از بین نرود.

عضو شورای شهر: هشت دروازه‌ تاریخی شهر ارومیه باید احیا شود

عضو شورای شهر ارومیه یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری را موضوع احیا دروازه‌های شهر عنوان کرد و گفت: با عنایت به مصوبه شورای اسلامی، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت احیا و حفظ تاریخ ارومیه اقدام کنند چون با اجرای این دروازه‌ها از تحریف هویت پر محتوا و اصیل ارومیه جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با نصب تابلوهای ماندگار و تعبیر المان های برتر در آن محل یا بازسازی دروازه ها می‌تواند هویت شهرستان ارومیه را به رخ بکشد تا به سمت نابودی نرود.

وی حفظ و نگهداری آثار فرهنگی را حفاظت از هویت شهر دانست و اظهار کرد: یکی از اصلی ترین و شاخص ترین نمادهای هویتی شهر، شهدا هستند لذا جایگاه، مقام و آثار آنها نیز باید حفظ شود.

عادل اعظم انهر افزود: مناطقی که شهدای گرانقدر در آن محلات زندگی کرده‌اند باید از سوی شهرداری و اداره کل میراث و فرهنگی باز خوانی، احیا و ثبت شده و به آثار ماندگار این شهر تبدیل شوند.

وی یادآور شد: منزل شهید امینی، محل تجمع و محل شهادت انقلابیون و منزل مفاخر ملی ما باید به نمایشگاه‌های تاریخی از هویت پر افتخار این شهر تبدیل شوند.

اعظم انهر تاکید کرد: این اقدامات علاوه بر ارایه خدمت فرهنگی به شهر در جذب گردشگر، رونق و رشد اقتصادی شهر نیز بسیار موثر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.