امام راحل الگو و اسوه ساده‌زیستی بود و همه جوانان و نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند. این ویژگی‌های امام موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز و متفاوت کند.

پیشرفت در مسیر امام(ره)

به گزارش قدس‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگوی با ما درباره ساده‌زیستی و شخصیت امام خمینی(ره) اظهار می‌کند: امام(ره) همواره تأکید زیادی بر ساده‌زیستی داشتند. ایشان در طول عمر پر برکت خود همواره از طریق نذورات تأمین معاش می‌کردند. وی به خاطره‌ای از حضرت امام(ره) اشاره می‌کند و می‌گوید: در ابتدای انقلاب عده‌ای خدمت ایشان رسیدند و گفتند با توجه به اینکه میهمان‌های خارجی به این مکان تردد دارند بهتر است کف حسینیه را سنگفرش کنید و ما آماده هستیم نه از سهم امام و نه از بودجه‌های دولتی، بلکه از بودجه شخصی و پول خمس داده شده اینجا را سنگفرش کنیم. امام رو به آن‌ها کردند و فرمودند «تا من زنده  هستم، به اینجا دست نزنید» و می‌بینید که هنوز هم به همان حالت مانده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در ادامه می‌گوید: امروز در کشور ما رهبری‌معظم همان سیره و روش ساده‌زیستی که حضرت امام (ره) در طول زندگی خود داشتند را در زندگی خود داشته و دوست و دشمن نیز به ساده‌زیستی ایشان اقرار دارند.
وی به رمز موفقیت امام(ره) در زندگی اشاره می‌کند و می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام، عدم دلبستگی ایشان به دنیا و توکل به خدا بود. ایشان کاملاً متوکل بود و هر جایی که به بحران می‌رسیدیم ایشان مثل یک خط‌شکن بودند.
وی در ادامه می‌گوید: شهر پاوه در حال سقوط بود و امیدی به این شهر نبود، اما ایشان فرمودند با تمام قوا بروید و از سقوط شهر جلوگیری کنید. همین مورد نیز در زمان حال برای کشورهای اسلامی رخ داد که رهبرمعظم انقلاب فرمودند پیروزی از آن ملت‌های مسلمان است و دیدیم امروز دیگر اثری از داعش در سوریه و عراق نیست.
او به مدیریت امام(ره) در طول جنگ اشاره می‌کند و می‌گوید: ایشان در طول هشت سال جنگ تحمیلی در تمام لحظات همانند یک مدیر در تمام عرصه‌های نظامی نظارت داشتند و همین کار امام(ره) در طول جنگ منجر شد حتی یک وجب از خاک کشور را در اختیار دشمن قرار ندهیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از حضرت امام(ره) بیان می‌کند: امروز در کشور رهبری معظم همان مدیریتی که امام(ره) در طول عمر خود داشتند را انجام می‌دهند؛ در اوایل جنگ ما یک سلاح عادی که توسط کشور خودمان ساخته شده باشد را نداشتیم، اما امروز به بر کت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب انواع تجهیزات نظامی ازجمله فناوری تولید پهپادهای نظامی را داریم. جمهوری اسلامی ایران امروز تسلیحات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح می‌کند: امروز موشک‌ها و هواپیمای نظامی را خودمان می‌سازیم. ما را متهم می‌کنند پهپادهایی که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود مال ایران است. این‌ها ساده نیست و جوانان ما باید توجه داشته باشند که امام(ره) چه کرد و رهبری ما چگونه توانست راه و مسیر امام(ره) را درست طی کند تا ما بتوانیم این شرایط را داشته باشیم.
وی به بحث ولایت فقیه اشاره می‌کند و می‌گوید: امام خمینی(ره) اسلام را یک دین همه‌جانبه و کامل می‌دانست و این دین وقتی می‌توانست در جامعه برنامه را برای هدایت مردم اجرا کند و مردم را به حقوقشان برساند که دارای حکومت باشد. ایشان بحث‌های ولایت فقیه را وقتی در نجف ساکن بودند، مطرح و تدریس کردند.   
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ادامه می‌دهد: مواضع و ویژگی‌های فکری امام(ره) باید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود. این ویژگی‌ها و مواضع امام باید بیان شود تا جلو انحراف در انقلاب گرفته شود و نسل جوان ما باور کند این انقلاب، یک انقلاب الهی است و باید کنار این انقلاب بمانند و این راه را ادامه دهند.
وی در پایان تصریح می‌کند: امروز در جمهوری اسلامی ایران پس از امام راحل تنها شخصیتی که توانسته  با درایت و مدیریت مملکت را به قله موفقیت برساند خلف صالح و برحق ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است. جوانان ما باید توجه داشته باشند که امام  در دوران حیات خود چه کردند و امروز  رهبری ما چگونه توانسته‌اند راه و مسیر امام(ره) را به درستی طی کنند. امروز رمز موفقیت و پیشرفت ملت و مسئولان ما حرکت در مسیر امام و رهبری است، چراکه تنها راه سعادت ایران عمل به دستورات و فرامین حرکت در مسیر رهبری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.