۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 885664

آیت الله مکارم شیرازی در پی سخنان مولوی عبدالحمید درباره بهائیان در پاسخ به وی گفته است: «تاریخ بهائیت نشان می‌دهد به هیچ وجه، نه اقلیت مذهبی هستند؛ نه نحله‌اند بلکه رسماً یک گروه سیاسی‌اند و هرجا بتوانند به دنبال جاسوسی هستند».

واقعیت هم این است که ایجاد بهائیت یک بازی سیاسی است. اگر به تاریخ شکل‌گیری فرقه بهائیت نگاه کنیم به این نکته می‌رسیم که در طول تاریخ همواره کشورهای استعمارگر در پی ایجاد تشکیک و دوگانگی در میان ملل مسلمان اسلامی و نیز ایجاد فرقه‌های ساختگی در مقابل ادیان از جمله یهود، مسیحیت و اسلام، به‌خصوص در بحث مذهب شیعه بوده اند. در واقع هدف استعمار راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی بین ادیان، سست ساختن بنیان‌های دینی، پایه‌های مذهبی مردم، ایجاد اختلاف بین علما و روحانیون، برهم زدن استقلال و نیز وحدت ملل اسلامی به‌خصوص شیعه و سنی بوده است. در بررسی بهائیت چهار موضوع را در حالی‌که به هم ارتباط دارند، باید از یکدیگر جدا کرد تا بتوان به‌طور روشن روندی که این فرقه تا به امروز پیموده است را به‌خوبی  شناخت و درک درستی از آن بدست آورد که عبارتند از: پیدایش بهائی‌گری، شناخت اصول و عقاید آن به‌طور ریشه ای، تحولات ناشی از آن و سرانجام، پیامدهای سیاسی بهائیت. 

در واکاوی پایه های پیدایش فرقه بهائیت ابتدا به ردپای دولت استعمارطلب روس تزاری و سپس کشور استعمار طلب انگلیس می‌رسیم که هدفی جز براندازی اسلام ناب محمدی و شیعه اثنی عشری را نداشتند. فرقه‌های بابیت، شیخیه، اخباریه و بهائیت نمونه‌هایی از تفکرات ضد دین و منحرف در جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شوند که هر کدام در زمان خاص و به شکل متفاوت اما با هدفی واحد پا به عرصه وجود نهادند و اساس این فرق به ویژه بهائیت در مواجهه با منطق اسلام سرشار از شبهات و تناقص‌های بنیادین و محتوایی پوچ بوده است.

فرقه بهائیت با تفکرات غلط، منحرف، پوچ و ضعیف خود حتی از پاسخگویی به نیازهای اولیه و عادی پیروان خود عاجز و ناتوان مانده و همین امر سبب شده در مواجهه با منطق دین اسلام شکست بخورند و به دنبال آن در جذب و اشاعه فرقه خود با مشکل مواجه شوند.متأسفانه در طول ۲۰۰ سال گذشته به دلیل بی‌کفایتی سلسله قاجار و عیاشی شاهان فاسد آن دولت‌های استعمارگر روس و انگلیس با نفوذ در ایران از وضعیت موجود بهترین بهره را بردند و توانستند در این دوره از وضعیت موجود دست به فرقه سازی زده و فرقه های ساختگی مانند شیخیه، اخباریه، بابیه و بهائیت را تشکیل دهند. با انقراض دوره قاجار و روی کار آمدن  دوره پهلوی فصل جدیدی در تاریخ بهائیت شکل گرفت، به‌طوری‌که آنان توانستند با معرفی اعضای خود به دولت انگلستان و اعمال نفوذ این کشور در همه ارکان دولتی و حکومت پهلوی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نفوذ و رسوخ کنند.  با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تمامی نقشه های بهائیان برای ملت ایران نقش بر آب شد و آن‌ها برای همیشه امکان استیلا بر این کشور را از دست دادند. عامل موفقیت نسبی بهائیان در انجام مأموریت‌های محوله در ایران در دوره های قاجار و پهلوی پیوند عمیق آنان با کشورهای استعمارگر جهان از جمله روسیه تزاری، انگلستان،آمریکا و نیز پیوند تاریخی با صهیونیست‌ها و سازمان‌های مخفی مرتبط با آن‌ها بوده است. شواهد بسیار زیادی  از پیوند عمیق فرقه بهائیت و اسرائیل تا به امروز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    بسیار عالی بود
  • محمد ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    خوب وبجا بود