وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به صورت همزمان خودکفایی داخلی و تولید مشترک کاغذ با خارج از کشور و با قیمت بسیار ارزان را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی مطرح کرد؛ خودکفایی و تولید مشترک کاغذ با خارج از کشور دنبال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در حاشیه نشست هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره حواشی اخیر کنسرت‌ها گفت: معاون اول رئیس‌جمهور دستور دادند همه دستگاه‌ها از مجوزهایی که وزرات فرهنگ و ارشاد صادر می‌کند تبعیت کنند. اگر هم مورد و اشکالی در این زمینه باشد به همکاران ما منتقل کنند و از طریق آن‌ها این تغییرات اعمال شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ممنوعیت ورود یک بازیگر به شهر مشهد گفت: چنین چیزی نشنیدم. بعید است صحت داشته باشد، اما بررسی می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سفر به ونزوئلا و انعقاد تفاهمنامه‌های قراردادهای مشترک با این کشور گفت: با مسئولان ونزوئلایی در بحث ساخت و تکمیل کارخانه کاغذ به تفاهم رسیدیم و هفته آینده هیأت کارشناسی ما برای این امر به ونزوئلا خواهد رفت. این موضوع حرکت بسیار بزرگی است و استفاده از ۴۰۰ هزار هکتار جنگل را برای این امر در نظر گرفته‌اند.

اسماعیلی گفت: مشکلاتی که درباره مرغوبیت و رنگ کاغد ایرانی مطرح می‌کردند آن جا بر طرف می‌شود. ما همزمان در زمینه خودکفایی داخلی و تولید مشترک کاغذ با خارج از کشور و با قیمت بسیار ارزان را دنبال می‌کنیم. به امید خدا به محض آن که این خودکفایی به شبکه انتشار کتاب وصل شود شاهد تثبیت قیمت‌ها و ارتقای خوبی در حوزه نشر خواهیم بود.

اسماعیلی در ارتباط با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد در ارتباط با انتشار کتاب‌ها گفت: در سال بیش از ۱۱۰ هزار مجوز کتاب داده می‌شود. متأسفانه ممکن است در این امر مشکلاتی نیز پیش آید. اما برنامه ما آن است که به صورت جدی و با استفاده از سامانه‌های جدید از خطاهای انسانی در ارتباط با این موضوع و مجوزهای انتشار اشتباه جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.