سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از طرح انتقال شرکت پشم شیشه با پیشرفت ۶۰ درصدی به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی طرح انتقال کارخانه پشم‌ شیشه شیراز

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی خادمی در نشستی که به منظور بررسی این موضوع  در محل دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار شد ابتدا گفت: طرح انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری، از اوایل دهه ۷۰ در قوانین زیست‌محیطی کشور تعریف شده و در مرکز استان فارس نیز این موضوع، مطرح شده و انتقال تعدادی از کارخانه های آلاینده که در سطح شهر قرار دارند، در دستور کار قرار گرفت که یکی از این واحدهای صنعتی، کارخانه پشم شیشه است.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان بیان کرد: توجه به برنامه توسعه کارخانه پشم شیشه شیراز و لزوم حمایت از این بنگاه تولیدی و نظر به گلایه‌مندی مردم محل استقرار این کارخانه از آلودگی‌های محیطی ناشی از فعالیت این مجموعه، تصمیم به برگزاری این جلسه با حضور مدیران ارشد کارخانه مذکور و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه گرفتیم.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان با اشاره به حمایت‌های همه جانبه دولت از بنگاه‌های تولیدی، بر ضرورت توجه به سلامت عمومی و لزوم تمکین صنایع آلاینده از پروتکل‌های سازمان محیط زیست به اصلاح فرآیندهای آلاینده‌زا از سوی صنایع یاد شده تاکید کرد.

وی با اشاره به شروع احداث این کارخانه در منطقه خالی از سکنه و مجاورت منازل و سکونتگاه‌های شهری در این محدوده جغرافیایی و سوابق اصلاح فرآیندهای خطوط تولید و تجهیز خطوط به فیلترهای پیشرفته، افزود: انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز در دست انجام است و تاکنون کارهای عمرانی و عملیاتی آن، پیشرفت مناسبی داشته است.

خادمی اضافه کرد: وجود صنایع بزرگ در محدوده شهری، مشکلات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و تردد این واحدها را با مشکل مواجه می‌کند و  شایسته است که کارخانه‌های آلاینده، در خارج از شهر تأسیس شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی با اشاره به کسب اطلاعات و بررسی‌های میدانی از وضعیت انتقال‌، ضمن تایید پیشرفت فیزیکی قریب به ۶۰ درصدی سوله‌های درنظر گرفته شده جهت جابجایی این کارخانه، اظهار داشت: مکان مورد نظر جهت انتقال پشم شیشه شیراز، فاقد هرگونه مشکل بوده و زیر ساخت‌های لازم را جهت استقرار این کارخانه در بردارد.

خادمی در پایان این جلسه، از ارتقاء سطوح حمایتی استاندار محترم و معاونت اقتصادی از برنامه‌های توسعه ای این کارخانه درصورت جابجایی به مکان جدید خبر داد.

در این جلسه همچنین نماینده محترم محیط زیست استان به ماموریت این سازمان درخصوص تلاش جهت صیانت از سلامت عموم و مدیریت صنایع آلاینده و همچنین سوابق اخطارهای ارائه شده به کارخانه پشم شیشه شیراز جهت انجام بروز رسانی فیلتراسیون و نهایتا جابجایی کارخانه از سنوات اخیر پرداخت.

شایان ذکر است در این جلسه به بررسی جایگاه ویژه این بنگاه تولیدی از زمان استقرار در شهر شیراز در سال ۱۳۵۷ تاکنون و برند سازی صورت گرفته در حوزه تولید ایزوگام و عایق‌های پشم شیشه توسط این کارخانه در کشور و اشتغالزایی بالغ بر ۲۰۰ نفر که از سال تاسیس تاکنون شامل بکارگیری حداقل ۳ نسل کارگری و کارمندی است، پرداخته شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.